Hoe schrijf je een sterke ‘over ons’ pagina?

Christa Teamlead content en social media

Een sterke ‘over-ons’ is belangrijk

Eén van de meest bezochte pagina’s op een website is de ‘over ons’ pagina. Hier laat je zien wie je bent en wat klanten van jou kunnen verwachten. Het is van groot belang om aandacht te geven aan een ‘over ons’ pagina. Het werkt als visitekaartje voor jouw bedrijf.

Het schrijven van een sterke ‘over ons’ pagina kan nog knap lastig zijn. Hoe laat je in één oogopslag zien wie je bent en hoe je klanten kan helpen? In dit blog geven we je een aantal tips!

1. Houd ‘over-ons’ persoonlijk

De naam ‘over ons’ zegt het al; deze pagina moet persoonlijk! Blijf dus dicht bij jezelf en doe je niet anders voor dan je bent. Dit werkt voor jou en voor de klant het beste.

Een potentiële klant wil graag weten met wat voor mensen hij of zij te maken heeft. Het kan daarom nooit kwaad om jezelf en jouw team voor te stellen d.m.v. foto’s en teksten.

2. Ga voor opvallend en een tikje humor

Vaak heeft een ‘over ons’ pagina een bepaalde structuur. Je vertelt wie je bent en hoe je te werk gaat. Deze aspecten horen natuurlijk thuis op deze pagina, maar je hoeft niet per se binnen de lijnen te kleuren.

Ga voor opvallend; maak iets bijvoorbeeld visueel of gebruik een beetje humor. Storytelling werkt beter dan het opschrijven van droge feiten. Dus zorg voor een mooi verhaal!

3. Geef een kijkje achter de schermen

In het kader van ‘houd het persoonlijk’ is het altijd goed om de bezoeker een kijkje achter de schermen te geven. Geef de bezoeker vertrouwen en laat zien wat jouw werkwijze is. Een potentiële klant kan dit eventueel gelijk vertalen naar hun eigen case.

De beste blik in je bedrijf geef je door het toevoegen van een video. Dit hoeft niet eens een super strakke gescripte corporate versie te zijn. Een kort sfeer impressie geeft ook een reëel beeld van de mensen en het bedrijf.

4. Voeg relevante testimonials toe

Testimonials helpen je om het vertrouwen van een potentiële klant te winnen. Laat zien wie er al klant zijn bij jouw bedrijf. Misschien hebben deze klanten wel iets moois te zeggen over jou en kun je dit in overleg plaatsen op de ‘over ons’ pagina!

5. Call-to-action

Nadat bezoekers jouw ‘over ons’ pagina gelezen hebben, wil je natuurlijk niet dat ze meteen weer weggaan. Voeg daarom een aantrekkelijke call-to-action toe. Zorg voor een pakkende zin met een link naar bijvoorbeeld een contactformulier.

Aan de slag

Nu weet je de belangrijkste aspecten van een ‘over ons’ pagina. Natuurlijk is deze niet met twee tellen geschreven.

Gun jezelf even wat tijd hiervoor en begin gewoon met schrijven. Door gewoon wat op papier te zetten en te schrappen zul je zien dat je uiteindelijk bij het gewenste resultaat uitkomt.

Laat je nieuwe ‘over ons’ pagina ook eens reviewen door collega’s – of nog beter klanten. Vinden zij het passen bij jouw bedrijf? Dan zit je goed.

Hulp nodig bij een ‘over ons’ pagina?

Wil jij aan de slag met jouw ‘over ons’ pagina of wil je stappen zetten om je online verhaal te optimaliseren? Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van online content. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt!

 

Wil je een vrijblijvend advies gesprek?

Vraag het onze online marketing expert

Jurgen

Digitale strategie, AI & data