Analyse & optimalisatie

Wij helpen jou om continu te verbeteren

Je hebt een moderne en goed uitziende website. De website is snel en werkt ook op fantastisch op mobiel. Je bezoekersaantallen laten een stijgende lijn zien. De bestellingen of informatie aanvragen komen dagelijks binnen.

Klinkt als een ideale situatie. Hoe ga je als bedrijf verder optimaliseren en zorgen voor meer groei? Een conversie optimalisatie traject kan je hierbij helpen.

Google analytics meetbaarheid

Meetbaarheid en Google Analytics

Veel bedrijven hebben weliswaar Google Analytics gekoppeld aan hun website maar daarbij houdt het vaak op.

Met tools als Google Analytics kun je heel veel in kaart brengen. Denk aan doelen, funnels, bezoekerspaden, downloads, interacties en nog zoveel meer.

Ga je aan de slag met conversie optimalisatie, dan start je vanuit een gedegen implementatie met het verzamelen van accurate data. Met die inzichten ga je aan de slag om je website te verbeteren.

conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Naast Google Analytics zijn er nog veel tools beschikbaar voor conversie optimalisatie.

Denk aan:

  • Hotjar
  • Mouseflow
  • Google Optimizer
  • Optimizely
  • WVDO

Voor een basistraject volstaat Google Analytics en Hotjar. Hiermee kun je al ontzettend veel data en inzichten verzamelen. Zorg dat je dit eerst optimaal gebruikt voor dat je geavanceerdere tools gaat aanschaffen en inzetten.

Aanpak analyse & optimalisatie

Analyse & website scan

Strategie & aanpak

Inrichting & optimalisatie

Monitoring

Evalueren

website optimalisatie review

Website expert review

Je eigen website ken je als de beste. Het is lastig om hier objectief naar te blijven kijken. Immers de producten en diensten zijn bekend en de opzet heb je mogelijk zelf uitgedacht.

Laat eens een online marketing expert met een frisse blik naar je website kijken. Hier komen veel inzichten en aandachtspunten uit naar voren.

Met een expert review krijg je inzicht in de gebruiksvriendelijkheid van je website. Daarnaast krijg je ook concrete actiepunten voor het verder verbeteren van je website.

conversie optimalisatie

Dashboards & raportages

Je website is op orde.  Je meetbaarheid is geregeld. Klinkt als de ideale situatie. Dan is het tijd om stappen te zetten met je rapportages of zelfs een dashboard te creëren.

Dashboard tools:

  • Excel of Google Sheets
  • Google Sheet
  • Google Data Studio
  • Funnel

Het organiseren van je data in rapportages gaat je tijd besparen. Wil je nog een beter overzicht met verdere analyse mogelijkheden? Denk dan eens aan een dashboard.

optimalisatie tag manager

Google Tag Manager

Voor het optimaliseren van je meetbaarheid kun je gebruik maken van Google Tag Manager. Deze technische tool is gratis beschikbaar.

Er zijn vele mogelijkheden voor het verder meten van bezoekersgedrag op je website.

Met de tussenkomst van Google Tag Manager heb je bovendien in veel minder gevallen je webbouwer nodig.

Onze klanten

Xcellent

WOZ

Dubline