Werkwijze

Home - Over ons - Werkwijze
Home - Over ons - Werkwijze

Wij helpen je met resultaten bereiken

Bij Consigo werken wij met ons eigen unieke Consigo online marketing model. Dit zorgt voor richting, overzicht en structuur. Vanuit een goede basis (strategie en meetbaarheid) zorgen wij voor een duidelijke online marketing infrastructuur en werken wij aan het bereiken en overtuigen van je doelgroep.

Wij gebruiken inzichten op basis van data om verder te optimaliseren. Hierdoor zijn wij goed in staat resultaten voor jouw bedrijf te bereiken. Meer weten over onze aanpak?

google shopping feed

Consigo werkwijze

De Consigo aanpak bestaat uit 6 kernonderdelen.

Onderdelen:

Strategie > Wat wil je bereiken?
Campagne > Hoe bereik je de doelgroep?
Content > Hoe vertel je jouw verhaal?
Conversie > Hoe overtuig je jouw doelgroep?
Community > Hoe behoud en betrek je klanten?
Optimalisatie > Hoe verbeter je je op continue wijze?

Wij verdelen onze werkzaamheden in 3 fases.

Fases:

  1. Strategie & aanpak
  2. Voorbereiding & inrichting
  3. Uitvoering & optimalisatie
google shopping feed
online-marketing-coach-sessies
online-marketing-coach-sessies

Strategie

Wat wil je bereiken?

Elke ondernemer of marketeer weet dat een goede strategie essentieel is. De strategie is ook vaak wel aanwezig. Op papier of veelal in het hoofd.

Het uitwerken van een concrete strategie met duidelijke doelstellingen, is niet altijd eenvoudig.

Je creëert veel waarde voor je bedrijf in de toekomst. Bovendien weet je met elkaar waarvoor je werkt en waar je heen wil. De stip op de horizon.

Een goede strategie kan alleen effect bereiken met een uitstekende uitvoering. Wij kunnen helpen bij het uitdenken, opzetten en uitvoeren van jouw (online marketing) strategie.

Meer weten over onze strategie aanpak?

online adverteren sea

Campagne

Hoe bereik je je doelgroep?

Je doelgroep bereiken kan door een mix van kanalen. Zeker met online marketing is er ruime keuze in kanalen.

Denk aan Google Ads, display en video adverteren. Social media zoals LinkedIn en Facebook, maar ook de doorlopende inzet van zoekmachineoptimalisatie (SEO) zijn kansrijke kanalen voor het bereiken van jouw doelgroep.

Door de enorme omvang aan online zoekers (zakelijk en particulier) kun je heel gericht en kosteneffectief campagnes voeren. Soms grootschalig, maximaal zichtbaar om te werken aan je naamsbekendheid. Of met zeer gerichte targeting om specifiek op zoek te gaan naar jouw ideale klant.

Met een goede campagnestrategie en campagnemanagement kun je gericht adverteren.

Meer weten over online campagnes?

online adverteren sea
strategie diensten
strategie diensten

Content

Hoe vertel je jouw verhaal?

Je doelgroep bereiken kan door een mix van kanalen. Maar welke boodschap breng je naar buiten en op welke manier? Wat is eigenlijk het onderscheidend verhaal van jouw bedrijf?

Content en het hiermee raken van jouw doelgroep is een krachtig onderdeel van elke marketingcommunicatiestrategie.

Het goed uitdenken, opbouwen, organiseren en optimaliseren van je content marketing is voor veel bedrijven een uitdaging.

Meer weten over content marketing?

online-marketing-scan-interesse

Conversie

Hoe overtuig je je doelgroep?

De klanten bereiken en raken is je gelukt. Ze bevinden zich nu midden in het beslissingsproces. “Wel contact opnemen”, “Nog even verder kijken” of “Toch nog even uitstellen?”.

Deze en een veelvoud van soortgelijke afwegingen maakt van elke bezoeker en potentiële lead.

Conversie optimalisatie draait om je klanten, of bijna klanten, op een krachtige manier te overtuigen van de keuze voor jouw bedrijf.

De basis van dit onderdeel is meetbaarheid. Gevolgd door het goed en doordacht opzetten van een conversie optimalisatie traject.

Meer weten over het verhogen van je conversie?

online-marketing-scan-interesse
social media adverteren facebook
social media adverteren facebook

Community

Hoe behoud en betrek je klanten?

Je investeert veel sales & marketing tijd om klanten binnen te halen. Maar investeer je evenveel in: retentie, loyaliteit of service?

Het antwoord hierop is bij de meeste bedrijven “nee”. Er is al lang bekend dat het meer kost om nieuwe klanten binnen te halen, dan om bestaande klanten te houden.

Online zijn hier legio manieren voor. Denk aan de inzet van social media voor het onderhouden van contacten met klanten. Of denk aan het opzetten van een service onderdeel op je website.

Meer weten over het behouden en betrekken van je klanten?

online-marketing-strategie-nieuwe-website

Optimalisatie

Hoe verbeter je op continue wijze?

Het sturen op data is cruciaal. Hoe weet je anders waar je meer of minder tijd in moet steken? Welke sales- of marketinginspanningen leveren nu nieuwe klanten op? Welke service vraagstukken kun je ook online afhandelen?

Datagedreven werken kan elk bedrijf leren. Je kunt eenvoudig beginnen met het goed inrichten van je website en je klantprocessen. Bedenk welke informatie en data je nodig hebt om te kunnen gaan optimaliseren.

Vanuit deze data kun je verder bouwen. Zodra je cijfermatig kunt gaan sturen en kunt bepalen waar je wel of waar je geen tijd of budget aan spendeert, kun je gaan groeien of snoeien.

Meer weten over continue optimalisatie?

online-marketing-strategie-nieuwe-website
webanalyse optimalisatie dashboard
webanalyse optimalisatie dashboard

Grip op digitale groei

Onze doelstelling: bedrijven laten groeien door de inzet van resultaatgerichte online marketing.

Wij zijn bevlogen, pragmatische online marketeers die strategisch denken en werken. Wij sturen actief op resultaat. Door middel van ons eigen model brengen wij structuur en prioriteiten aan.

Wij houden van klanten waarmee wij plezierig en intensief kunnen samenwerken. Ons kantoor is in Amersfoort maar wij werken ook graag bij klanten op locatie.

Wij geloven dat wij bedrijven kunnen laten groeien. Door samen te werken, te leren en continu te verbeteren.

Wat we voor klanten hebben gedaan

Benieuwd op welk online gebied wij jou nog meer kunnen helpen?

Hoe kunnen we helpen?

Laat ons gerust weten waarmee we je kunnen helpen. We maken graag geheel vrijblijvend kennis met je. Bel 085-888-2822 of laat hiernaast je gegevens achter. Bellen we jou terug.