Meer content over jouw bedrijf in de zoekresultaten met nieuwe functie: Google Posts

Gwen Content en social media specialist

Content via Google posts

De nieuwe functie Google Posts zorgt ervoor dat content direct zichtbaar is in de zoekresultaten wanneer er gezocht wordt op jouw bedrijf. Hiermee kun je dus op een gemakkelijke manier jouw bedrijf extra promoten en wie wil dit nou niet? Aan de slag dus!

Google Mijn Bedrijf

Om aan de slag te gaan met Google Posts moet je eerst een Google Mijn Bedrijf (GMB) account hebben. Dit is een gratis onderdeel binnen Google. Met Google Mijn Bedrijf beheer en toon je informatie over jouw bedrijf. Denk hierbij aan je adres, telefoonnummer, openingstijden, maar ook reviews van klanten. Via jouw account kun je nu dus ook Google Posts aanmaken.

Hoe maak je een post?

Ga naar jouw Google Mijn Bedrijf-account en klik op ‘Locaties beheren’. Je komt vervolgens op de beginpagina. Vanuit hier kun je je gegevens beheren. In het menu aan de linkerkant staat ‘Berichten’, op deze pagina moet je zijn om posts aan te maken.

Bij het aanmaken van een post kun je een afbeelding en een tekst (100 – 300 woorden) toevoegen. Daarnaast heb je de optie om er een evenement van te maken en een button toe te voegen. In het geval van een evenement kun je gemakkelijk de startdatum, starttijd, einddatum en eindtijd invullen. Voor ons is het dus erg handig om meteen te laten zien dat wij gratis workshops aanbieden.

Als er nu gezocht wordt op ‘Consigo’, zien de mensen bij onze contactgegevens ook nog twee berichten.

Tips

Een aantal tips voor het gebruiken van Google Posts:

  • Gebruik de functie om evenementen, aanbiedingen of artikelen uit te lichten. Hiermee genereer je extra verkeer naar je website én hopelijk meer conversies.
  • Voeg call-to-action knoppen toe, zodat mensen meteen naar de juiste pagina op jouw website gaan.
  • De eerste 100 karakters worden getoond, pas als er op de post geklikt wordt zie je de overige tekst. Zorg er dus voor dat deze tekst kort, maar krachtig is.
  • Zorg ervoor dat de content up to date is.
  • De twee meest recente posts worden getoond. Let hier dus op bij het plaatsen van nieuwe berichten.

Meer weten over Google Posts?

Wil jij graag Google Posts inzetten voor jouw bedrijf en heb je hier hulp bij nodig? Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van Google Posts. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt.

Wil je een vrijblijvend advies gesprek?

Vraag het onze online marketing expert

Jurgen

Digitale strategie, AI & data