Zo zorg je voor uitverkochte events

online-marketeer-michiel

Michiel Teamlead Online advertising

Aanmeldingen voor je event

Je bent eruit: je gaat een evenement organiseren. Je hebt een locatie gevonden, de datum bepaald en de inhoud al in je hoofd. Nu is het tijd om ervoor te zorgen dat je jouw doelgroep ook daadwerkelijk gaat bereiken en dat de aanmeldingen binnenstromen. Maar hoe pak je dit aan?

Bij Consigo hebben we vele klanten geholpen met het succesvol online werven van deelnemers voor hun evenement. In dit blog help ik je op weg met het maken van een campagneplan en het bepalen van je doelgroep. Ik geef je tips en adviezen over de ontwikkeling van een event site en hoe je de meetbaarheid inricht.

Maak een campagneplan voor je event

Start met een doordacht campagneplan. Daarin beschrijf je diverse onderdelen, zodat je zeker weten niets vergeet.

Inhoud campagnestrategie plan:

  • Doelgroep
  • Kanalen
  • Welk budget
  • Tijdsplanning
  • Contentplanning
  • Meting van aanmeldingen
  • Opvolgingsproces

Doelgroep

Denk goed na over wie je wilt bereiken en hoe je ze wilt aanspreken. Gebruik deze informatie in je content, op je website en bij de keuze van je kanalen.

Budget

Met alleen organische berichten red je het tegenwoordig niet meer. Reserveer budget voor advertenties via bijvoorbeeld Google Ads, Facebook, LinkedIn en e-mailmarketing.

Boodschap en planning

Zorg voor een heldere boodschap en een goede planning. Denk ook aan praktische zaken zoals vakanties en feestdagen bij het bepalen van de datum.

Creëer een overtuigende event landingspagina

Maak een landingspagina met voldoende inhoudelijke en overtuigende content. Belangrijke informatie:

  • Waarom bezoekers dit niet mogen missen
  • Wanneer het evenement is
  • Waar het plaatsvindt
  • Eventuele kosten
  • De start- en eindtijden
  • De sprekers en inhoud
  • Aanmelden
  • Parkeren en bereikbaarheid
  • Inclusief of exclusief lunch of borrel

Maak online zoveel mogelijk meetbaar

Gebruik tools zoals Google Analytics om te meten waar bezoekers vandaan komen en wat ze op je site doen. Belangrijke meetpunten:

  • Percentage mobiel vs. desktop
  • Sessieduur
  • Gemiddelde laadtijd
  • Meest bezochte pagina’s
  • Afhaakmomenten

Bedanktpagina

Maak een bedanktpagina om aanmeldingen te bevestigen. Gebruik deze pagina om de bezoeker te bedanken en eventueel extra informatie te delen.

Aanmeldingen voor je event

Zorg dat je aanmeldformulieren werken en goed getest zijn. Gebruik een duidelijke en uitnodigende tekst boven het formulier, zoals: “Vul onderstaand je gegevens in en je bent aangemeld.”

Ready?!

Je bent nu klaar om te starten met de campagnes voor jouw event. In het volgende blog lees je meer over campagnes, content en optimalisatie.

Meer weten over resultaatgerichte event marketing?

Wil je voor jouw bedrijf starten met succesvolle evenementen promoten? Of wil je eens een frisse blik op je online marketing aanpak? Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van campagnes voor evenementen. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt.

Online marketing bureau

Consigo is een resultaatgericht online marketing bureau. Vanuit Amersfoort werken wij met 15+ online marketing specialisten dagelijks samen met onze klanten. Bekijk onze specialismen op onze dienstenpagina. Wil je een keer vrijblijvend kennismaken en sparren over jouw online uitdaging? Plan dan een groeigesprek in. 


Blijf op de hoogte

Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op Linkedin. Je kunt je ook direct aanmelden voor onze e-mail met online marketing updates. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.


Neem contact op

Heb je vragen over dit blog? Of wil je aan de slag met een resultaatgerichte online marketing campagne? Neem dan gerust contact op met onze online marketing specialisten. Mail naar info@consigo.nl of bel 085-888-2822. Wij helpen je graag verder. 

 

Wil je een vrijblijvend advies gesprek?

Vraag het onze online marketing expert

Jurgen

Digitale strategie, AI & data