Klant case > Marnix Onderwijscentrum

content marketeer schrijft landingspagina

De specialisaties in de klantcase van de Marnix Onderwijscentrum:

Google Ads

SEO

Content marketing

Doel

Het Marnix Onderwijscentrum (MOC) is een van de labels van de Marnix Academie en verzorgt nascholing en advies aan onderwijsprofessionals. Voor onderwijsprofessionals is het enorm belangrijk dat ze zich tijdens hun loopbaan laten bijscholen. Dit kan in de vorm van een post-hbo opleiding, een korte cursus, of een individueel coachingstraject op maat.

Wij helpen het Marnix Onderwijscentrum met het bereiken van deze onderwijsprofessionals en ze te overtuigen dat ze juist bij het MOC een bij- of nascholing moeten volgen.

Aanpak

Door de fijne samenwerking met het Marnix Onderwijscentrum voelen we onszelf onderdeel van hun team. Met het marketingcommunicatie team zetten we gezamenlijk stappen richting de doelstellingen die we voor ogen hebben.

Onze aanpak hierbij is altijd in dialoog. Bij het Marnix Onderwijscentrum vinden ze het belangrijk om onze expertise te horen en bieden ze alle ruimte voor inbreng. Bij de aanvang van een studiejaar formuleren we tijdens een sessie altijd eerst gezamenlijk een strategie. Tijdens een strategiesessie behandelen we verschillende onderdelen:

  • Het beschikbare budget
  • Doelstelling van nieuwe studenten
  • Welke kanalen we gaan inzetten
  • De status van alle data
  • Een up-to-date zoekwoordenonderzoek

Daarnaast plannen we alle belangrijke evaluaties met het Marnix Onderwijscentrum en bespreken we goed wat we van elkaar nodig hebben. Hierna gaan we resultaatgericht en datagedreven aan de slag. Door deze werkwijze maken we resultaten inzichtelijk en kunnen we op basis van data nieuwe beslissingen maken.

Wat we hebben gedaan en waar we aan werken:

  • Continue optimalisatie van de website (SEO en CRO) vanuit content, techniek en autoriteit
  • Gebruik van Google en Social Ads voor zichtbaarheid, branding en studentenwerving
  • Ondersteuning in elke fase van de klantreis door middel van content marketing
  • Inzet van e-mailmarketing, waardoor potentiële studenten zich aanmelden voor open dagen of inschrijven
  • Lancering van de vernieuwde website

Resultaat

Tot nu toe bewijst onze online marketing inzet bij het Marnix Onderwijscentrum elk jaar tot mooie resultaten. Door de juiste analyses zien we dat het websitebezoek niet per se omhoog gaat, maar dat het aantal conversies (aanmeldingen) wel omhoog gaat. We weten dus kwalitatief beter verkeer aan te trekken.

Resultaten in deze case

40% meer inschrijvingen

45% stijging in doorkliks van advertenties naar de website

Online marketing brede inzet

Meer klantcases

barneveld
  • Nieuwe website
  • Marketing strategie
  • Campagne management
barneveld
  • Google Ads
  • SEO
  • Content marketing
barneveld
  • Google Ads
  • SEO
  • Content marketing