De specialisaties in de klantcase van de Marnix Academie:
Google Ads
SEO
Content marketing
Doel
De Marnix Academie is een gespecialiseerde hogeschool voor onderwijsprofessionals. Met een aanbod aan opleidingen voor een pabo-student tot aan een schooldirecteur. En alles wat daartussen zit.
De samenwerking tussen de Marnix Academie en Consigo Online Marketing gaat ver terug! Al sinds 2015 mogen we hen helpen met online marketing. We zijn begonnen met twee losse labels, maar inmiddels is dit uitgebreid tot een overkoepelende samenwerking. We werken nu Marnix breed over alle labels heen.
Samen werken we continu aan het doel: zichtbaarheid van de Marnix Academie als dé hogeschool voor onderwijsprofessionals en de groei van studenten van alle verschillende lerarenopleidingen. Van strategie tot uitvoering. Van wervingscampagnes tot website optimalisaties. Online marketing in de breedste zin van het woord. Wat er ook nodig is, samen vullen we dit op alle mogelijke manieren in.
Aanpak
Een échte samenwerking met al onze klanten vinden we belangrijk. We voelen ons vaak het verlengstuk van de organisatie. Zo ook bij de Marnix Academie. Samen met het marketingcommunicatie team werken we samen aan de plannen en doelen die we op hebben gesteld. We krijgen alle vrijheid om ze te helpen bij hun online marketing uitdagingen.
Hoe? Altijd in samenspraak met elkaar. De Marnix Academie staat open voor onze feedback en geeft ons de ruimte voor eigen inbreng. Zo vullen we elkaar vanuit inhoud en online marketing goed aan.
Bij de start van het studiejaar, stellen we met elkaar de strategie op. We bespreken met elkaar:
En we bespreken goed wat we van elkaar nodig hebben. Immers, een samenwerking komt van twee kanten. Dit werken we uit in een helder campagneplan, zodat alle neuzen dezelfde kanten op staan.
Wat we hebben gedaan en waar we aan werken:
Resultaat
Het resultaat van deze fijne samenwerking, is dat de Marnix Academie elk jaar een mooie groei laat zien. In websitebezoek en open dagen.
Door een datagedreven aanpak, krijgen we grip op alle cijfers en weten we goed waar we moeten bijsturen om het elkaar weer wat beter te doen!
Resultaten in deze case
Ieder jaar groei in websitebezoek
12% groei in deelnemers open dagen
Online marketing brede inzet