Google Shopping

Wij helpen jou aan meer omzet

Heb jij een webshop en wil je meer relevante bezoekers genereren? Wil jij in Google meer zichtbaarheid creëren voor jouw productaanbod?

Overweg dan de inzet van Google Shopping. Aan de hand van jouw ‘productfeed’ kun je op een snelle manier jouw producten laten zien op relevante zoekopdrachten in Google. Altijd inclusief afbeelding en prijs.

Adverteren Google Shopping

Adverteren in Google Shopping

De basis voor een goede Google Shopping campagne is een goede productfeed. Hierin zijn alle gegevens per product te vinden. Denk aan bijvoorbeeld prijs en afbeeldingen. Deze informatie wordt door Google gebruikt om de Shopping advertentie samen te stellen.

De inzet van Google Shopping vraagt wel enige voorbereiding.

Je hebt in ieder geval 3 onderdelen nodig:

  • Een datafeed
  • Een Google Merchant Center account
  • Een Google Ads account

Google Shopping campagne

Structuur Google Shopping campagne

Een goede campagnestructuur is van belang om bij specifieke zoekopdrachten het juiste product te laten zien. Daarnaast moet dit ook aansluiten bij de strategie en de doelstellingen van jouw webshop.

Voorbeelden van individuele campagnes:

  • Producttypes met een hogere marge
  • Individuele producten van een specifiek merk
  • Seizoensgerelateerde producten

Google Shopping specialisten SEA

Shopping specialisten

Ook voor de inzet van Google Shopping hebben we specialisten in huis. Naast het beheren van campagnes is er ook alle kennis in huis om jouw productfeed op een goede manier samen te stellen.

Heb je vragen over de mogelijkheden van Google Shopping? Ben je benieuwd naar de potentie van Google Shopping voor jouw webshop?

Hoe wij met klanten samenwerken

Xcellen

WOZ Consultants

Case - Mauriks

Mauriks Solutions

Case - Dubline

Dubline Telecom

consigofotoshoot

 Copywriting

Onze specialisten helpen je bij het schrijven van content voor je website. We optimaliseren landingspagina’s die gericht zijn op het genereren van conversies. Hoe? Door onze aanpak op basis van neuromarketing en de Storybrand methode.