Online marketing update
Home > Online marketing case > Online marketing case > Abflexkracht

Online marketing case > Abflexkracht

Introductie

Abflexkracht is een uitzendbureau voor werknemers en werkgevers in de agrarische sector. Met een eigen recruitment team, wervingskantoren in het buitenland en de inzet van moderne recruitment tools voorziet zij de groene sector van veelzijdig talent uit binnen- en buitenland.

Uitdaging

Zo’n twintig jaar geleden begon abflexkracht te pionieren met arbeidsmigranten.
Tegenwoordig werven zij veel medewerkers vanuit Polen waarvoor ze dan ook een aparte Poolse website voor hebben ontwikkeld.

Gezien de toenemende vraag in Nederland, wilde Abflexkracht meer aanmeldingen realiseren vanuit Polen. Aan Consigo was gevraagd om de kanalen Google Ads en Facebook in te zetten voor het werven van Poolse werknemers in Nederland en Polen.

Strategie > propositie

De doelgroep heeft in Nederland veel keuze tussen verschillende uitzendbureau’s. Het communiceren van het onderscheidend vermogen moest nadrukkelijk in advertenties en de website worden vermeld.

Abflexkracht had voor aanvang van de campagnes een video had laten maken. Deze was voorzien van authentieke beelden van uitzendkrachten die erg goed kon worden ingezet als videoadvertentie. Daarnaast heeft abflexkracht geholpen met het vertalen van de advertentieteksten.

Campagne aanpak

Met het beschikbare budget zijn wij gestart met het testen van twee kanalen.

Online kanalen:

  • Google Ads
  • Facebook adverteren

Op basis van CRM gegevens en historische data hebben wij specifieke gebieden in Polen opgenomen als locatie targeting. Daarnaast waren in beide kanalen de campagnes volledig ingericht op de Pools taal.

De campagne is verdeeld in 2 fases:

  1. Bewustwording
    Doelstelling bij fase 1: verhogen van de naamsbekendheid. Tevens het creëren van bewustwording en interesse bij de doelgroep om bij Abflexkracht te kunnen gaan werken.
  2. Remarketing
    Doelstelling bij fase 2: inschrijvingen. Vanuit Facebook en de website zijn er specifieke remarketinglijsten opgebouwd. Hier werd gebruik van gemaakt om in de tweede fase om de doelgroep opnieuw te bereiken. Deze tweede boodschap was direct gericht op inschrijving.

Resultaten

Al in de beginfase werden er via Facebook direct goede resultaten behaald. De regio’s die wij in Polen gebruikte als locatietargeting bevatte veel personen die vrijwel direct aan de slag konden voor abflexkracht. Er ontstond echter wel een (luxe)probleem. Het bleek lastig om direct alle aanmeldingen te huisvesten in Nederland.

Optimalisatie

We hebben vervolgens de dagbudgetten van de campagnes verlaagd. Daarnaast hebben we gezamenlijk met ab flexkracht besloten om een gedeelte van het budget in te zetten op een nieuwe doelgroep.

Rondom Rijsenhout (werkgebied van Abflexkracht) bleken veel personen te wonen met de Poolse nationaliteit. Deze insteek bleek een succes want deze doelgroep besloot zich massaal aan te melden bij Abflexkracht. We hebben zelfs tijdelijk de campagnes geheel moeten pauzeren, omdat het merendeel van de vacatures inmiddels gevuld was.  

Belangrijkste resultaten:

  • 190.000 uniek personen bereikt
  • 8.947 bezoekers op de website
  • 312 nieuwe aanmeldingen
  • Conversieratio: 3.48%
Abflexkracht Facebook

Meer weten over slimme online campagnes?

Wil jij ook meer rendement halen uit campagnes? Zou jij meer willen weten over de mogelijkheden van Google Ads of Facebook advertising voor jouw bedrijf?  Of wil je eens een frisse blik op je online marketing aanpak. Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van online marketing campagnes. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt.

Blijf op de hoogte

Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op Linkedin. Je kunt je ook direct aanmelden voor onze email met online marketing updates. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.

Neem contact op

Heb je vragen over dit blog? Of wil je aan de slag met een resultaatgerichte online marketing campagne? Neem dan gerust contact op met onze online marketing specialist Sanjeev via sanjeev@consigo.nl of 085-888-2822. Wij helpen je graag.

Benieuwd naar meer online marketing blogs?

Consigo online marketing updates

Houd mij op de hoogte van de nieuwste blogs, workshops en diensten van Consigo

Hoe kunnen we helpen?

We maken graag kennis met je. Vul je gegevens in of bel 085-888-2822.