Diensten

Zoekmachine optimalisatie (SEO).

Word beter gevonden in Google met SEO

Brainstorm met collega's
Hoger in de Google zoekresultaten
Meer relevante website bezoekers
Hogere conversieratio’s
Timo whiteboard

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Ben jij al bezig met het optimaliseren van je website, maar lukt het je niet om hoger in de zoekresultaten van Google te komen? Trek je niet genoeg bezoekers naar je website en blijven je conversies achter?

Zoekmachine optimalisatie (SEO) helpt je om op te vallen. Met de juiste inzet van SEO word je online beter gevonden en vindt de doelgroep bij jou waar ze naar op zoek zijn.

Ze doen geen loze beloften maar schetsen een reëel beeld. Het team van Consigo is bewust bezig met het aanhaken bij je uitdaging.

Anthon Geersing

Het SalesCentrum

Jurgen Timo en Guido overleggen

De voordelen van zoekmachine optimalisatie (SEO)

Door relevante zoekwoorden en content te gebruiken, stijgt je positie in de zoekresultaten. Hierdoor vergroot je de kans dat de doelgroep je vindt en vertrouwen in je heeft. Met een hogere positie in Google krijg jij meer bezoekers en ontdekken zij wat jouw bedrijf te bieden heeft.

In tegenstelling tot betaalde advertenties, trekt SEO organisch verkeer naar jouw website. Door je content, techniek en autoriteit te verbeteren, trek jij de juiste doelgroep aan. Dit zorgt voor meer relevante bezoekers, die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt.

Schrijven close up

Inzet van neuromarketing bij SEO

We vinden het belangrijk dat jouw boodschap en doelgroep helder is voordat we met zoekmachine optimalisatie aan de slag gaan. Hiervoor gebruiken we de  Storybrand en Schrijven voor het brein methode.

In een brandsessie maken we samen met jou helder wie de doelgroep is, waar zij op aan gaan en waar jouw merk voor staat. Dit vormt de basis en het framework voor de SEO strategie voor jouw website.

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Analyse & scan

Op basis van een analyse bepalen we waar jouw organisatie nu staat. Op welke zoekwoorden wordt jouw organisatie gevonden? Welke zoekwoorden zijn interessant om gevonden te worden? Welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep?

Op basis van deze analyse maken we een plan van aanpak. Samen bepalen we de doelstelling en bepalen we welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw organisatie.

Strategie & aanpak

Een goede SEO score van je website hangt af van drie factoren
- Goede, relevante content
- Techniek van de website
- Autoriteit van je domein binnen Google
Wij onderzoeken of deze factoren in orde zijn en kijken waar verbetering nodig is.

Uitvoering

Vanuit de analyse en strategie gaan we met alle drie de onderdelen aan de slag en stemmen waar nodig zaken af met de desbetreffende webbouwer.

Monitoren, evalueren en optimaliseren

SEO is een continu proces. Het vergt veel tijd en inspanning. Monitoren van de SEO werkzaamheden is daarom essentieel om de voortgang en resultaten bij te houden en te blijven optimaliseren.

Samenwerkingen waar we trots op zijn

William en Eva op kantoor

Aan de slag met zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wil je advies over zoekmachine optimalisatie of heb je hulp nodig om beter gevonden te worden in Google? Wij staan voor je klaar om jou te helpen. Van strategie tot uitvoering. Samen zorgen we ervoor dat jouw unieke verhaal opvalt en dat jouw pagina goed gevonden kan worden.

Veelgestelde vragen over zoekmachine optimalisatie

Wat kost zoekmachine optimalisatie?

Dit hangt af van verschillende factoren. SEO zelf is laag in kosten. Doordat je organische bezoekers trekt, hoef je geen geld uit te geven aan advertenties. Het kostenplaatje is afhankelijk van jouw doelstelling. 

Wat is het verschil tussen on-page en off-page SEO?

On-page SEO verwijst naar optimalisaties op jouw eigen website, zoals content en meta-tags. Off-page SEO verwijst naar acties buiten jouw website, zoals linkbuilding en social media marketing.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. SEO richt zich op de organische zoekresultaten, wat betekent dat het onbetaald is. SEA staat voor Search Engine Advertising en betreft betaalde zoekresultaten.

Hoe kan ik relevante zoekwoorden voor mijn bedrijf vinden?

Bij Consigo werken we met verschillende tools die jou kunnen helpen om zoekwoorden onderzoek te doen. Met deze tools kunnen we zoekwoorden vinden die relevant zijn voor jouw branche en doelgroep. 

Wat zijn de belangrijkste factoren die Google gebruikt om websites te rangschikken?

Google kijkt naar meer dan 200 factoren, waaronder content kwaliteit, backlinks, mobielvriendelijkheid, laadsnelheid van de pagina en gebruiksvriendelijkheid.

Hoe kan ik mijn website hoger laten ranken in Google?

Je website of pagina wordt hoger in Google weergegeven door kwalitatieve content te creëren, relevante zoekwoorden te gebruiken, een goede gebruikerservaring te bieden en backlinks te verkrijgen van betrouwbare websites.

Waarom is SEO belangrijk voor mijn bedrijf?

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk voor je bedrijf om de volgende redenen:

  • Verhoogde zichtbaarheid: Hoger scoren in zoekmachines maakt je website zichtbaarder voor potentiële klanten die actief op zoek zijn naar je producten of diensten.
  • Meer organisch verkeer: Een hogere positie in de zoekresultaten leidt tot meer klikken en dus meer bezoekers op je website, wat kan resulteren in meer leads en verkopen.
  • Kosteneffectiviteit: Organisch verkeer is gratis, waardoor SEO op de lange termijn kosteneffectiever kan zijn dan betaalde advertenties, ondanks de initiële investering in tijd en middelen.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

Timo

Teamlead SEO en SEA specialist