Dé 7 voordelen van Microsoft Advertising
Over Microsoft Advertising
Google Ads (voorheen Google Adwords) is bij velen wel bekend. Dagelijks gebruiken miljoenen mensen de zoekmachine van Google- een ideaal platform om op te adverteren, toch? Maar je kan er ook voor kiezen om Microsoft Advertising te gebruiken om je product of dienst te promoten.
Microsoft Advertising is eigenlijk bijna een kopie van Google Ads. De gebruikersinterface is zo goed als hetzelfde, en de mogelijkheden komen ook bijna 1-op-1 overeen. Bovendien zijn je Google Ads campagnes direct te importeren in Microsoft Advertising. Klinkt goed, toch? We zetten alle voordelen voor je op een rijtje.
1. Grote zakelijke doelgroep op Microsoft Advertising
Adverteer jij voornamelijk voor zakelijke doelgroepen (B2B markt)? dan kan Microsoft Advertising voor jou een belangrijk kanaal zijn. Veel (grote) organisaties maken namelijk gebruik van Windows computers, hierop staat meestal Internet Explorer of tegenwoordig Microsoft Edge. Dit kan (of wordt) vaak niet gewijzigd door de gebruiker. Het voordeel voor jou is dus dat de gebruiker standaard de Bing zoekmachine gebruikt, de plek waar jouw advertentie vanuit Microsoft Advertising getoond kan worden.
2. Microsoft Ads als voordeel bij een oudere doelgroep
Daarnaast kan Microsoft Advertising in je voordeel zijn wanneer je een oudere doelgroep hebt. Net zoals bij de zakelijke doelgroep behouden oudere mensen vaak de standaardinstellingen van hun computer of laptop. Daarom blijft Bing ook hier dus de standaard zoekmachine. Ideaal dus om hier jouw product of dienst te promoten.
3. Voordelige aanvulling op je advertentiekanalen
Het volgende voordeel van Microsoft Ads is eigenlijk tegelijk ook een nadeel, namelijk het marktaandeel. Er maken dagelijks namelijk minder mensen gebruik van de Bing zoekmachine, toch kan Bing met 118 miljoen zoekopdrachten per maand een goede aanvulling zijn op je advertentiekanalen.
Genoeg over het “nadeel”, het grote voordeel van dit kleinere marktaandeel is dat de prijzen om te adverteren in Microsoft Ads een stuk lager liggen.
4. Uitgebreidere doelgroeptargeting werkt in je voordeel
Aangezien Microsoft LinkedIn heeft overgenomen werkt dit in je voordeel wat betreft de mogelijkheden tot doelgroeptargeting. Zo kan je in Microsoft Advertising ook je targeting instellen op:
- Bedrijf
- Branche
- Functietitel
* Echter zijn deze mogelijkheden voorlopig beperkt tot campagnes met de targeting in de volgende landen: US, CA, UK, AU, FR, en DE.
5. Minder concurrentie
Het volgende voordeel werd al kort beschreven bij voordeel #3. Door het kleinere marktaandeel van Microsoft Advertising, heb je over het algemeen ook minder concurrentie. Minder concurrentie heeft als gevolg dat de klikprijzen voor zoekwoorden lager zijn dan bij bijvoorbeeld Google Ads.
Naast dat de klikprijzen lager zijn, kan je je ook onderscheiden ten opzichte van je concurrentie door juist wel op Microsoft Ads te adverteren.
6. Eenvoudig advertenties overzetten
Heb je al advertenties lopen in Google Ads en wil je deel (of volledig) overstappen naar adverteren in Microsoft Ads? Dan biedt de advertentie omgeving van Microsoft je nog een groot voordeel: je kan met een paar simpele klikken je advertenties uit Google Ads importeren.
7. Voordeel = Microsoft Ads Editor
Een ander voordeel is dat Microsoft (net als Google) beschikt over een editor. De editor is een app die je download op je computer of laptop. In deze app kun je eenvoudig wijzigingen aanbrengen, campagnes aanmaken, advertentie-elementen kopiëren en plakken, of simpelweg wijzigingen aanbrengen in meerdere advertenties tegelijk.
De Microsoft editor kan je hier gratis downloaden
Aan de slag > stappenplan
Wil je aan de slag gaan met Microsoft Ads? Bekijk hier ons handige stappenplan voor het aanmaken van een account in Microsoft Advertising.
Meer weten over het maken van een contentstrategie
Heb je hulp nodig met het opzetten of managen van campagnes is Microsoft Ads? Als Microsoft Advertising Partner kennen we dit advertentiekanaal als geen ander en helpen we je graag!
Blijf op de hoogte
Neem contact op
Heb je vragen over deze blogs? Of wil je aan de slag met online advertising? Neem dan gerust contact op met Jurgen via: jurgen@consigo.nl of 085-888-2822. Wij helpen je graag.