
Wederom een volle zaal bij Outsource IT 2019
Outsource IT 2019
Xcellent is een IT-dienstverlener en maakt bedrijven productiever door de slimme inzet van IT. Sinds 2017 organiseren zij een jaarlijks terugkerend kennisevent om zowel hun klanten als andere geïnteresseerden over een bepaald thema te informeren. Na twee succesvolle edities was het dit jaar tijd voor de 3e editie: Outsource IT 2019.
Dit jaar met het thema ‘Digitale transformatie en samenwerken’. Drie toonaangevende sprekers, Michiel Muller (Picnic), Marco Gianotten (Giarte) en Eric Razenberg (ThiemeMeulenhoff), deelden hun kennis op dit gebied en inspireerden de bezoekers. Vanuit Consigo mochten wij Xcellent weer helpen met het online werven van de bezoekers voor dit event.
De uitdaging: jaar 3!
2017 en 2018 waren twee succesvolle edities. Aan ons de mooie taak om dat qua nieuwe bezoekers weer te evenaren. De doelstelling vanuit campagneperspectief was om het evenement te vullen met zoveel mogelijk relevante doelgroepen voor Xcellent. De voorkeur ging uit naar de bovenste laag van het bedrijfsleven, denk aan CEO’s, CFO’s, IT-managers en IT-adviseurs.
Daarnaast hebben we ons ook gefocust op de wat meer technische doelgroep zoals IT-specialisten. De doelstelling qua aantal bezoekers was 150-200 deelnemers.
Start van de campagne
Dit jaar was er een nieuwe campagnewebsite ontwikkeld waar men zich kon aanmelden. Eerste focus was om deze website zowel qua content als techniek werkend te krijgen. Deze hebben we gedurende de campagneperiode continu verder geoptimaliseerd.
Online campagnes
Eerste focus was online zichtbaarheid voor het event, gericht op de juiste doelgroep. Een juiste targeting op doelgroep was dus van belang. We hebben op basis van onze ervaringen van jaar 1 en 2 gekozen voor onderstaande kanalen:
1. Google Ads
Binnen Google Ads zijn we enerzijds op zoek gegaan naar de keywords die aansloten bij het thema van het event en anderzijds naar mensen die gericht zochten naar een IT/ICT-event in combinatie met digitale transformatie. Daardoor spraken we een doelgroep aan die gericht op zoek was naar datgene wat er op Outsource IT gepresenteerd ging worden. Daarnaast hebben we iedereen die op de website is geweest, maar zich niet heeft ingeschreven, geretarget met bannering.
2. Facebook en Instagram adverteren
Naast Google Ads hebben we ook campagnes gedraaid op Facebook en Instagram. Op de social kanalen zoeken mensen niet gericht, maar moet je mensen inspireren. Dat hebben we gedaan door middel van een video van een minuut. De persoon in de video vertelde iets over het event en nodigde de kijker uit om zich aan te melden.
Alle mensen die langer dan 75% van de video bekeken, werden geretarget op Facebook, Instagram en partnerkanalen met een call-to-action advertentie. Doel hiervan was deze mensen te verleiden om zich aan te melden. Dit hebben we gedaan in een A/B-testvorm met 4 verschillende visuals.
3. LinkedIn adverteren
Als derde kanaal hebben we LinkedIn ingezet om de doelgroep te bereiken. Het mooie aan LinkedIn advertising is dat je heel gericht kunt targeten. Op onder andere doelgroep, leeftijd, bedrijfsgrootte en regio. Binnen LinkedIn draaiden vergelijkbare campagnes met advertenties, gericht op verschillende doelgroepen zoals IT-specialisten, CFO’s/CEO’s en IT-management.
Campagne optimalisatie – A/B testen
We hebben veel kunnen testen, zoals doelgroepen, branches, regio en content. Halverwege de campagneperiode konden we al e.e.a. zien qua tussenstand:
- Facebook: De campagnes binnen Facebook en Instagram leverden de meeste kliks op tegen de laagste kosten per klik.
- LinkedIn: LinkedIn zorgde voor minder kliks en hogere kosten per klik, maar bereikte wel een zeer relevante doelgroep.
- Google Ads: Dit kanaal zorgde voor de hoogste kosten per conversie. Daarom hebben we het budget beperkt tot de meest relevante zoekopdrachten.
Online marketing aanpak
Naast de inzet van campagnes, hebben we alle deelnemers via e-mailmarketing automation de gehele campagneperiode relevante content aangeboden als opwarmer voor het event. Verder hebben we advies gegeven over:
- Zoekmachineoptimalisatie (organische vindbaarheid)
- Content marketing
- E-mailmarketing
- Website-optimalisatie
Werving wederom succesvol!
Ook dit jaar is het weer gelukt om een mooi gevulde zaal voor Outsource IT 2019 te realiseren! Dit lag aan meerdere factoren:
- Een brede online marketingaanpak
- Vrijheid qua invulling van de campagnes
- Flexibiliteit om te testen
- Nauwe en intensieve samenwerking met Xcellent
We hebben binnen het beschikbare budget gezorgd voor een zaal vol relevante deelnemers.
Meer weten over het online werven van bezoekers voor jouw event?
Wil je voor jouw bedrijf starten met resultaatgerichte online marketing campagnes voor jouw event? Of wil je eens een frisse blik op je online marketing aanpak? Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van online marketing campagnes voor evenementen. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt.
Online marketing bureau
Consigo is een resultaatgericht online marketing bureau. Vanuit Amersfoort werken wij met 15+ online marketing specialisten dagelijks samen met onze klanten. Bekijk onze specialismen op onze dienstenpagina. Wil je een keer vrijblijvend kennismaken en sparren over jouw online uitdaging? Plan dan een groeigesprek in.
Blijf op de hoogte
Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op Linkedin. Je kunt je ook direct aanmelden voor onze e-mail met online marketing updates. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.
Neem contact op
Heb je vragen over dit blog? Of wil je aan de slag met een resultaatgerichte online marketing campagne? Neem dan gerust contact op met onze online marketing specialisten. Mail naar info@consigo.nl of bel 085-888-2822. Wij helpen je graag verder.