3 tips voor een succesvol Instagram account

Succesvol Instagram account tips

Succesvol op Instagram

Gebruik jij Instagram voor jouw bedrijf? Grote kans dat je het lastig vindt om meer relevante volgers te krijgen. Waarschijnlijk merk je dat op de berichten die je publiceert maar weinig reactie komt. Speciaal voor jou hebben wij drie handige tips uitgewerkt voor een succesvol Instagram account. Zodat je snel meer betrokken volgers kunt realiseren voor jouw Instagram kanaal.

 

1. Humor en/of visuele content is succesvol

Succes behalen binnen de Instagram feed is in te delen.

Hiervoor hebben we twee categorieën:

  • humor en entertainment;
  • waanzinnige visuele content.

Humor en entertainment op Instagram

Binnen deze categorie voeren grappige afbeeldingen, video en teksten de boventoon. Kwaliteit van de berichten is minder belangrijk, het draait om de humoristische waarden. Hieronder twee voorbeelden die ons laten glimlachen.

succesvol instagram humor entertainment

Afbeelding: Humor & entertainment op Instagram

Maak visueel het verschil op Instagram

Overeenkomsten in de achtergrondkleuren, foto’s, video, teksten en opmaak zorgen voor het geheel. Dit is niet te realiseren zonder dat je stilstaat bij elke bericht wat je op Instagram plaatst.

succesvol instagram account visueel huisstijl

Afbeelding: Visueel het verschil op Instagram

Een authentieke foto van jouw team kan nog steeds een onderdeel zijn van je Instagram feed, maar weet wel dat jij je hier mee niet onderscheidt ten opzichte van de concurrentie.

Onderneem dan ook de volgende stappen om meer effect te creëren bij jouw doelgroep:

  • Schakel een fotograaf/designer in om met jou een huisstijl te ontwikkelen specifiek voor Instagram.
  • Vind je het lastig om te bepalen wat voor content dan moet worden voorzien van deze fantastische huisstijl? Onderzoek dan eens je meest succesvolle concurrenten in binnen en buitenland. Kijk wat ze visueel goed doen, leer en geef hier zelf een unieke twist aan.

 

2. Te weinig content. Ga succesvol een samenwerking aan!

Ongetwijfeld kom jij op Instagram berichten tegen die jaloersmakend zijn. Ze zijn relevant voor jouw business en van hoge kwaliteit. Wanneer deze berichten niet zijn gemaakt door een concurrent, liggen hier kansen.

Stel, je hebt een bedrijf dat gespecialiseerd is in het verantwoord bereiken van je ideale gewicht. Via Instagram zoek jij naar personen die visueel kunnen laten zien wat past bij een gezonde levensstijl. Twee thema’s die hier direct goed bij aansluiten zijn voeding en beweging. Na wat speurwerk kom je de volgende twee berichten tegen:

succesvol instagram account samenwerking

Afbeelding: Samenwerken op Instagram

Benader de bovenstaande personen en geef aan dat je onder de indruk bent van hun content. Je zal niet altijd succes hebben, maar wat nou als je wel de content van deze Instagrammers mag gebruiken? Jij helpt hen bij het bereiken van meer personen en in ruil kan jij deze fantastische content gebruiken voor je merk.

Investeer je tijd dan ook in het maken van een lijst van de personen die directe relevantie hebben voor jouw business. Je creëert waardevolle relaties, kunt van elkaar leren en mogelijk zelfs gaan samenwerken. Je Instagram feed zal er door deze waanzinnige content een stuk aantrekkelijker en mooier uitzien.

 

3. Maak gebruik van (live) video’s en Instagram Stories

Heb jij een idee welke van je concurrenten gebruik maken van live video’s of Instagram Stories? Grote kans dat jij een van de eerste bent.

Het grote voordeel van live video en stories is dat de visuele kwaliteit minder relevant hoeft te zijn, omdat je video na 24 uur verdwijnt. Het maakt dus geen onderdeel uit van je Instagram overzicht.

Het lastige is de mentale drempel die je over moet. Het vereist lef om je kennis en expertise via een video met de wereld te delen. Weet een ding; jouw doelgroep zit te wachten op je live video of story.

succesvol instagram account live video stories

Afbeelding: Instagram Stories

Enkele voorbeelden van onderwerpen :

  • Deel de kennis over jouw bedrijf in luchtige blokjes van 15 seconden
  • Geef een kijkje achter de schermen (je doelgroep wil meer weten over jouw werk)
  • Ga je naar een event? Geef je doelgroep een sneak-peak
  • Vraag je doelgroep eens om zijn mening (Q&A)

 

Hoe nu succesvol verder op Instagram?

Jouw concurrent zit ook op Instagram en zonder een gedegen strategie gaat het lastig worden om je Instagram account te laten groeien. De drie beschreven strategieën helpen je om het beter te doen dan jouw concurrent. Weet dat het investeren in misschien wel alle 3 de strategieën jouw veel meer relevante volgers gaan opleveren. Dit resulteert in meer bezoekers op je website en wellicht meer conversies.

 

Hulp nodig met Instagram marketing?

Instagram kan een zeer efficiënt kanaal zijn om jou doelgroep te bereiken. Daarom is het belangrijk om dit goed te beheren en regelmatig bij te houden. Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van Instagram. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt.

Blijf op de hoogte

Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op LinkedIn. Je kunt je ook direct aanmelden voor onze email met online marketing updates. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.

Neem contact op

Heb je vragen over deze blogs? Of wil je aan de slag met online marketing? Neem dan gerust contact op met Jurgen via: jurgen@consigo.nl of 085-888-2822. Wij helpen je graag.

Nieuwste online marketing blogs

Gerelateerde blogs