5 tips voor jouw optimale bedrijfspagina op LinkedIn

online-marketeer-guido

Guido Data en SEO specialist

Jouw LinkedIn bedrijfspagina

Op jouw LinkedIn bedrijfspagina laat je zien waar jouw bedrijf voor staat en waarmee jullie anderen kunnen helpen. Alleen een logo uploaden is natuurlijk niet genoeg om deze pagina optimaal te benutten.

In dit blog lees je alles over de optimale LinkedIn bedrijfspagina. Ook vertellen we je welke nieuwe functies van LinkedIn jij ook kunt gaan gebruiken!

Waarom een LinkedIn bedrijfspagina?

‘Allemaal leuk en aardig,’ denk jij misschien, ‘maar waarom nog meer tijd steken in een bedrijfspagina?’ Hieronder een aantal redenen waarom jij jouw LinkedIn bedrijfspagina zou moeten optimaliseren:

  • Als het grootste professionele netwerk, dus ideaal voor B2B marketing
  • Je kunt LinkedIn goed inzetten als sales tool
  • Je vergroot de online zichtbaarheid van jouw bedrijf
  • Met een goed bedrijfsprofiel haal je sneller mensen over om voor jou te kiezen
  • Je laat in één oogopslag zien waar jouw bedrijf voor staat

Om het beste uit jouw bedrijfspagina te halen, geven wij jou 5 tips waar je direct mee aan de slag kunt!

1. Vul jouw bedrijfspagina zo volledig mogelijk in

Een makkelijke, maar wel belangrijke, stap is het volledig invullen van het profiel. Om te beginnen; een bedrijfslogo en een banner. Zorg ervoor dat deze zoveel mogelijk in jouw eigen huisstijl is. Zo blijft jouw bedrijf herkenbaar op LinkedIn. Met een pakkende pitch onder de profielfoto haal je mensen over de streep.

Vervolgens vertel je bij het kopje ‘info’ jouw verhaal. Laat weten waar jouw bedrijf voor staat en wat jullie voor anderen kunnen betekenen. Ook niet geheel onbelangrijk; de contactgegevens.

Hoe kunnen mensen jouw bereiken? Zorg ervoor dat je dezelfde tone-of-voice aanhoudt als op de website. Je wilt tenslotte dat mensen een duidelijke indruk van het bedrijf hebben.

2. LinkedIn bedrijfspagina en SEO

Ook jouw LinkedIn pagina wordt, net als andere websites, geïndexeerd door Google. Hier kun je rekening mee houden bij het invullen van jouw profiel.

Het is slim om een aantal relevante zoekwoorden terug te laten komen. Relevante zoekwoorden zijn woorden die gaan over jouw vakgebied. Probeer een goede balans te vinden tussen SEO en een fijne leesbare tekst. Het moet niet overkomen als spam!

3. Voeg knoppen toe aan je bedrijfspagina

Af en toe voegt LinkedIn handige functies toe. Zo ook de functie om eigen knoppen maken. Zo kun je specifieke acties stimuleren. Laat mensen bijvoorbeeld via een gepersonaliseerde knop naar jouw website gaan.

4. LinkedIn bedrijfspagina op mobiel

Vrijwel het grootste deel van de paginabezoekers zal jouw profiel bekijken met een smartphone. Bekijk jouw ingevulde pagina daarom ook eens via je mobiel. Hoe ziet dit eruit? Is alles nog leesbaar? Zorg ervoor dat deze bedrijfspagina volledig geoptimaliseerd is voor de mobiele weergave.

5. Laat je inspireren door de LinkedIn ‘Contentsuggesties’

Jouw bedrijfspagina is nu compleet, super! Nu is het een uitdaging om content te plaatsen die relevant is voor jouw doelgroep. Een handige nieuwe functie daarvoor is ‘contentsuggesties’. Deze vind je bovenaan in de navigatiebalk van de pagina.

Deze functie laat zien welke onderwerpen op dit moment populair zijn onder jouw doelgroep. LinkedIn geeft je content die je meteen kunt delen. Maar je kunt deze suggesties ook als inspiratiebron gebruiken om jouw eigen content te maken en te delen!

Wil je een vrijblijvend advies gesprek?

Vraag het onze online marketing expert

Jurgen

Digitale strategie, AI & data