Dagelijks bevinden miljoenen mensen zich op de bekende social media kanalen. Elk platform heeft zijn eigen advertentie mogelijkheden.
Welk platform kies je? Welke mogelijkheden zijn er? Hoe pak je een resultaatgerichte social media campagne aan?
Dagelijks bevinden miljoenen mensen zich op de bekende social media kanalen. Elk platform heeft zijn eigen advertentie mogelijkheden.
Welk platform kies je? Welke mogelijkheden zijn er? Hoe pak je een resultaatgerichte social media campagne aan?
Hét social media kanaal voor zakelijk gebruik. In Nederland zijn er ruim 4,5 miljoen professionals op LinkedIn te vinden. Je kunt gericht gebruik maken van de diverse advertentiemogelijkheden om je zakelijke doelgroep effectief te bereiken.
Voorbeelden van targeting:
Uitermate geschikt voor bedrijven in de b2b markt. Maar ook effectief te gebruiken voor recruitment doeleinden. Adverteren via LinkedIn is uiterst effectief, maar niet goedkoop. Het vergt dan ook een doordachte campagne aanpak.
Facebook geeft veel kansen voor adverteerders en is hierdoor een populair advertentiekanaal. Er zijn veel mogelijkheden om jouw doelgroep in kaart te brengen. Dit kan voor consumenten, maar ook voor zakelijke doeleinden.
Adverteren via Facebook is geschikt voor:
Een campagne is eenvoudig op te zetten. Maar het vergt wel specifieke kennis en ervaring om het maximale rendement te behalen. Vanuit Consigo helpen we je graag met adverteren op Facebook.
Instagram is een populair platform dat dagelijks groeit. Inmiddels zijn er al ruim 4 miljoen gebruikers in Nederland. Instagram is eigendom van Facebook en biedt hierdoor dezelfde advertentie hulpmiddelen.
In Instagram kun je gericht op zoek gaan naar jouw doelgroep. Denk aan leeftijd, geslacht, specifieke interesses en geografische targeting. Maar ook geavanceerdere mogelijkheden die je misschien al kent vanuit Facebook: vergelijkbare doelgroepen op basis van website bezoekers of klantenlijsten.
Op Instagram zijn er de volgende advertentievarianten:
In Nederland zijn er zo’n 1 miljoen personen die op dagelijkse basis Twitter gebruiken.
Via een eigen advertentieplatform zijn er diverse mogelijkheden om om jouw doelgroep te benaderen.
Targeting voorbeelden:
Wil jij Social media een vaste plek geven in jouw online marketing strategie? Starten met een regionale campagne via Facebook? Of wellicht het aantal volgers van je LinkedIn kanaal vergroten?
Wij denken graag mee over de rol van Social Media voor het behalen van jouw doelstellingen.
Onze specialisten helpen je bij het schrijven van content voor je website. We optimaliseren landingspagina’s die gericht zijn op het genereren van conversies. Hoe? Door onze aanpak op basis van neuromarketing en de Storybrand methode.