Lead analyse > haal meer uit je website
Slimme lead analyse
Wie bezoekt er eigenlijk je website? Misschien zitten hier wel potentiële leads of prospects tussen waar je niet eens vanaf weet. Veel B2B websites hebben lagere bezoekersaantallen. Dit maakt uiteindelijk niet veel uit – als je maar de juiste bezoekers trekt.
Hoe kom je hier nu achter? Door middel van online lead tools en slimme lead analyses zie je welke bedrijven je website bezoeken. Grote kans dat daar nieuwe leads en prospects tussen zitten die misschien wel erg interessant voor je kunnen zijn.
Lead analyse B2B markt
In de B2B markt zijn de doelstellingen van ondernemers en marketeers veelal sales gedreven. Online zijn er veel mogelijkheden en kanalen om je doelgroep goed te bereiken.
Denk onder andere aan:
- Adverteren via Google Ads
- Contentmarketing via LinkedIn
- E-mailmarketing
- Marketing automation
- SEO (zoekmachine optimalisatie)
Vanuit deze goed doordachte marketing mix wil je natuurlijk ook maximaal resultaat behalen. Als je de doelgroep goed weet te bereiken én te overtuigen een bezoek aan je website te brengen, wil jij natuurlijk ook graag weten welke bezoekers of bedrijven dit zijn.
Hoe herken een lead?
Google Analytics is een gratis dienst van Google die websitedata verzamelt. Hiermee krijg je een goed beeld van onder meer; hoeveelheid bezoekers,, verkeersbronnen, paginaweergaven, etc, etc.
Deze data is essentieel voor elk bedrijf. Voorheen kon je binnen Google Analytics een globaal beeld krijgen van de (grotere) bedrijven die je website bezochten. Aangezien de AVG wetgeving is ingegaan is deze data niet meer toegankelijk.
Als je Google Analytics account goed is ingericht qua privacy instellingen dan is de rapportage “netwerkdomein” niet meer bruikbaar.
Afbeelding: B2B leadtool Leadfeeder
Er zijn veel verschillende marketingtools die specifiek ingericht zijn om bedrijven te kunnen herkennen. Ze zijn vaak erg makkelijk in gebruik en leveren een schat aan informatie op.
Overzicht B2B leadtools:
- Leadboxer
- Leadfeeder
- Leadinfo
- Leady
- Online success
- Salesfeed
Er zijn legio meer online lead tools, dit lijstje zijn meest voorkomende die wij bij onze klanten in gebruik zien.
Veel van deze tools maken gebruik van de Google Analytics data en hebben daarnaast ook een eigen database. Deze worden gekoppeld aan KvK gegevens.
Ook kunnen werkzame personen binnen het bedrijf weergegeven worden door middel van een LinkedIn profiel. Zo heb je per bezoeker gelijk alle bedrijfs- en vaak ook contactgegevens.
Starten met online lead tools
Wil je voor jouw bedrijf starten met online lead tools? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen je goed adviseren over de tool die het beste bij je past.
Wij helpen bedrijven met het verder inrichten van de sales funnel en zorgen voor de juiste integratie binnen de sales- en marketing mix.
Dit hebben wij al voor vele B2B bedrijven gedaan. Met deze ervaringen kunnen wij je goed helpen het voor jouw bedrijf goed op te starten en resultaten te behalen.
Meer weten over online B2B marketing?
Heb je vragen over online B2B marketing? Wij hebben vanuit Consigo veel ervaring voor veel verschillende B2B organisaties. Neem dan contact met ons op. Wij adviseren je graag.