Interview met marketing specialist Jurgen

Timo Teamlead SEO en SEA specialist

In november bestaat Consigo Online Marketing 10 jaar. Een mooie mijlpaal om te vieren. Waar het begon? Toen marketing specialist Jurgen samen met zijn compagnon Boudewijn Consigo oprichtte. Vanaf toen hielp hij, samen met de andere specialisten van Consigo, verschillende bedrijven met de inzet van resultaatgerichte online marketing. Maak kennis met Jurgen via dit interview van Beeckestijn.

Marketing specialist Jurgen

Jurgen ten Brummeler is 20 jaar werkzaam op het snijvlak van: digital, marketing en business. Hij heeft gewerkt voor o.a. SONY, IceMobile, Inholland en Interpolis. In 2013 richtte hij samen met zijn compagnon Boudewijn Boogers Consigo op. Hier werken we met 15+ online specialisten vanuit Amersfoort dagelijks aan het optimaliseren van online resultaten.

Waarin ben en blijf jij een marketing specialist?

“Sinds de start van mijn carrière in marketing is data voor mij altijd enorm belangrijk geweest. Hiermee kun je écht een verschil maken. En niet alleen voor mij. Dat zien wij dagelijks bij onze klanten. Grip op data zorgt voor de juiste sturing. Google Analytics ken ik al vanaf de tijd dat het nog Urchin heette, dus ik ben er al een tijdje bij. Intussen is er ontzettend veel bijgekomen. Het analytics-vak blijft zich enorm snel ontwikkelen. Ik vind het enorm boeiend om mij hierin te blijven verdiepen.”

Naast dat Jurgen de oprichter is van Consigo, helpt hij ook studenten aan Beeckestijn Business School. In 2021 kreeg hij zelfs de titel ‘Docent van het jaar 2021‘ in de categorie Customer Experience, CRM & Data. Ook afgelopen jaar stond hij in de top 10 docenten.

Kun je iets vertellen over de inhoud van de colleges die je geeft?

“Mijn colleges gaan over marketing, doelen en data. Focus ligt hierbij op de tool Google Analytics en de recente overstap naar Google Analytics 4 (GA4). Naast alle praktische tips over de inrichting, het gebruik van Google Analytics en rapportages geef ik veel aandacht aan het doel. Waarom gebruik je de data? Wat wil je ermee bereiken? Hoe neem je concrete stappen voor optimalisatie? Hoe zorg je voor meer resultaat?”

“Heel leuk om te zien dat de deelnemers je passie voor het vak zo waarderen.”

Jurgen ten Brummeler | Marketing specialist en oprichter van Consigo

Heb je tips voor andere marketing specialisten?

“Ik wil graag drie tips meegeven:

  1. Vier je successen! Dit gebeurt nog te weinig. Hoe leuk is het als je analyses omzet in optimalisaties die daadwerkelijk effect hebben?
  2. Zorg voor een externe sparringpartner op het data en optimalisatie vlak. Dit houdt je toch scherper als marketeer. Plus alle technische zaken moet je wellicht niet zelf willen oppakken of beheersen.
  3. Ga vooral zelf actief aan de slag. Data begrijpen is echt een “hands-on” taak. Een dashboard zorgt alleen voor een goed overzicht. Deep-dive analyses blijven nodig voor een echte resultaatgerichte marketing aanpak.

 

Meer weten over online marketing?

Wil je voor jouw bedrijf starten met resultaatgerichte online marketing? Of wil je eens een frisse blik op je online marketing aanpak? Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van online marketing strategieën. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt!

Wil je een vrijblijvend advies gesprek?

Vraag het onze online marketing expert

Jurgen

Digitale strategie, AI & data