Diensten

E-mail marketing.

Versterk jouw online verhaal met e-mail marketing

Michiel en Timo werken op laptop 2
Bereik meerdere doelgroepen
Verbeter klantrelaties
Verhoog conversies
Eva en Ruth hebben overleg

Wat is e-mail marketing?

E-mailmarketing is een directe vorm van marketing waarbij je e-mails inzet om commerciële of informatieve berichten naar jouw doelgroep te sturen.

Het doel is simpel: relaties met klanten opbouwen, merkbekendheid vergroten, verkoop stimuleren en klanten betrokken houden. Deze methode biedt een kosteneffectieve manier voor gerichte en gepersonaliseerde communicatie.

 

William en Christa

De voordelen van e-mailmarketing

Voor vrijwel elke organisatie is e-mailmarketing heel goed in te zetten voor het bereiken van je doelgroep. Bijvoorbeeld wanneer je je op consumenten richt, maar ook als de zakelijke markt je doelgroep is. 

E-mailmarketing biedt directe communicatie met je doelgroep. Je kunt gepersonaliseerde berichten sturen voor betere klantrelaties. Het is meetbaar, zodat je resultaten kunt volgen en optimaliseren. Bovendien helpt het bij het opbouwen van merkloyaliteit en het verhogen van conversies.

Inmiddels 3+ jaar onderweg met Consigo. Wij zijn erg tevreden over de behaalde resultaten. Consigo heeft een betrokken team die mij ondersteunen in het optimaliseren van de online marketing.

Dennis Bos

Houthandel Bos

Werkwijze

01.

Analyse & strategie

Met een 0-meting analyseren we je huidige e-mailcampagnes. Op basis daarvan ontwikkelen we een unieke strategie. Daarnaast maken we een keuze voor een tool of platform. Werk je momenteel nog niet met e-mailmarketing? Dan bepalen we de strategie op basis van de doelgroep die je wil bereiken en de e-mailadressen die je op dit moment al hebt verzameld.

02.

Inrichting

Een goede inrichting van jouw mailingtool, automation en segmentatie zorgt voor de basis. Je mails moeten uiteraard aankomen bij de juiste persoon en goed leesbaar zijn op alle apparaten.

03.

Content creatie

Door gebruik te maken van aantrekkelijke content, gepersonaliseerde berichten en slimme marketingtechnieken, overtuig je de ontvangers om actie te ondernemen.

04.

Optimalisatie

Alle resultaten zeggen iets over je e-mailcampagnes. Daarom analyseren we continu de resultaten.Zo optimaliseren we de e-mails, zodat ze goed aansluiten op de lezers.

Samenwerkingen waar we trots op zijn

Jurgen en Timo meeting

Veel resultaat voor weinig budget

E-mail is vaak een ondergewaardeerd kanaal. Door de vele campagnes bij onze klanten weten wij dat het erg doeltreffend en kosteneffectief is. Vaak met een hoge respons! Door gepersonaliseerde campagnes overtuig jij je lezers om actie te ondernemen.

 

Eva presenteert aan Lois en Ruth

Aan de slag met e-mail marketing

Wil je advies om jouw e-mail marketing te verbeteren of ben je op zoek naar hulp bij het opzetten van nieuwe e-mailcampagnes? Wij staan voor je klaar om jou te helpen. Van strategie tot uitvoering. Samen zorgen we ervoor dat jouw klantrelaties verbeteren en dat jouw merkbekendheid groeit.

Veelgestelde vragen over e-mail marketing

Is e-mail marketing legaal?

E-mailmarketing is legaal, maar er zijn regels die moeten worden nageleefd om de privacy en rechten van de ontvangers te beschermen. Je moet voorafgaande toestemming hebben van de ontvangers, bekend als opt-in, voordat je hun e-mails kunt sturen. Elke e-mail moet een duidelijke en gemakkelijke manier bieden voor ontvangers om zich af te melden voor toekomstige e-mails. Het moet duidelijk zijn wie de afzender is en hoe ontvangers contact kunnen opnemen met de afzender. E-mailmarketing moet ook voldoen aan privacywetten zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in de EU, wat inhoudt dat persoonlijke gegevens goed moeten worden behandeld en de rechten van betrokkenen gerespecteerd moeten worden. Daarnaast moet de inhoud van de e-mails relevant zijn voor de ontvangers en mag deze geen misleidende informatie bevatten.

Wat zijn de kosten van e-mailmarketing?

De kosten van e-mailmarketing kunnen variëren afhankelijk van verschillende factoren. Je kan rekening houden met het investeren in e-mailmarketing software, ontwerp en ontwikkeling, content creatie, automatisering en analysetools. Maar laat dit je niet afschrikken! E-mailmarketing is kostenefficiënt en heeft een hoog rendement op investering.

Wat valt er onder e-mailmarketing?

Er vallen verschillende elementen onder e-mailmarketing. Van nieuwsbrieven met updates over je bedrijf tot promotie mails met aanbiedingen. Ook kan je geautomatiseerde mails toepassen zoals welkomstseries en verjaardagswensen. Het dient ook als de perfecte tool om uitnodigingen voor events te versturen.

Welke doelgroep kan ik bereiken met e-mailmarketing?

Met e-mailmarketing kan je veel verschillende doelgroepen bereiken, waaronder potentiële en bestaande klanten. Maar ook specifieke groepen, voormalige klanten en nieuwsbriefabonnees. Afhankelijk van jouw boodschap.

Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waarbij e-mails worden gebruikt om commerciële of informatieve berichten naar een doelgroep te sturen. Het doel is om relaties met klanten op te bouwen, merkbekendheid te vergroten, verkoop te stimuleren en klanten betrokken te houden. Het biedt een kosteneffectieve manier voor gerichte en gepersonaliseerde communicatie.  

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

Timo

Teamlead SEO en SEA specialist