Datagedreven marketing
Versterk jouw beslissingen met data-gedreven rapportage.
Jij hebt een bedrijf vol data. Maar hoe maak je van die cijfers concrete inzichten? Met rapportages zie je precies welke marketingkanalen werken en waar je moet bijsturen. Dit helpt jou om data-gedreven keuzes te maken.
Rapportages geven je maand na maand inzicht in het gedrag van jouw klanten, de prestaties van campagnes, en nog veel meer. Zo blijf je constant groeien en optimaliseren.
Met rapportages krijg je niet alleen inzicht in de huidige prestaties, maar leg je ook de basis voor toekomstige beslissingen. Een rapportage is meer dan een overzicht; het is een tool om je bedrijf slim te sturen. Door middel van duidelijke, op maat gemaakte rapportages weet je precies welke marketingcampagnes resultaat opleveren en waar verbetering mogelijk is.
Goede rapportages verbeteren ook je SEO-strategie. Google waardeert heldere cijfers en data, wat jouw online vindbaarheid verbetert.
Rapportages zijn pas echt krachtig met een dashboard dat jouw data overzichtelijk maakt. Wij werken met Google Data Studio om jouw data op een heldere en toegankelijke manier weer te geven. Zo weet je precies hoe jouw campagnes presteren en waar verbeteringen mogelijk zijn.
Voordat we beginnen met rapporteren, analyseren we jouw huidige data. Welke metrics zijn voor jou van belang? Welke tools gebruik je? Dit vormt de basis voor jouw rapportages.
Met de juiste data selecteren we wat er gemeten moet worden. Wat zijn jouw doelen en hoe ga je die bereiken? Dat bepalen we samen.
We zetten de inzichten om in rapportages die specifiek voor jouw bedrijf zijn ontworpen. Zo krijg je altijd de informatie die je nodig hebt.
We monitoren de resultaten en sturen bij waar nodig. Door continue aanpassingen haal je meer uit jouw rapportages en de data die je verzamelt.
Consigo heeft NSPOH enorm geholpen met professionaliseren van de marketing en communicatiestrategie in de afgelopen jaren. Ik kan hun expertise dan ook van harte aanbevelen.
Jenneke van Rheenen
NSPOH - B2B
Wij werken nu al 8+ jaar met Consigo. Van online strategie, SEO en slimme leadgeneratie campagnes. Dit levert ons een continu en steeds grotere groei op. Wij zijn zeer tevreden over onze samenwerking!
Frank de Jong
Dubline - B2B/B2C
Werken met Consigo is een aanrader. Hun strategieën zorgen voor zichtbare resultaten: betere online vindbaarheid en groei in omzet.
Wolter Strijker
Wolter Strijker afscheidsbloemen Amersfoort - B2B/B2C
Consigo heeft zich bij ons bewezen als digital marketing partner. We kunnen hen van harte aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een goed online marketingbureau.
Roy Haan
Hofmans At Home - B2C
Vanuit AirTrack Factory werken wij al 6+ jaar samen. Ze zijn experts voor SEO + SEA en denken altijd mee. Kan ze alleen maar aanraden!
Maarten Puts
Airtrack Factory
Inmiddels 3+ jaar onderweg met Consigo. Wij zijn erg tevreden over de behaalde resultaten. Consigo heeft een betrokken team die mij ondersteunen in het optimaliseren van de online marketing.
Dennis Bos
Houthandel Bos - B2C/B2B
Ze doen geen loze beloften maar schetsen een reëel beeld. Het team van Consigo is bewust bezig met het aanhaken bij je uitdaging.
Anthon Geersing
Het SalesCentrum - B2B
Wil je advies over jouw data-rapportages of zoek je hulp bij het opzetten van een dashboard? Wij helpen je graag om inzicht te krijgen in de prestaties van jouw marketing. Van analyse tot uitvoering, samen zorgen we ervoor dat jij altijd de juiste beslissingen maakt op basis van data.
Gebruik analytics tools zoals Google Analytics om het verkeer naar je website te volgen, conversieratio’s te meten, en de prestaties van individuele marketingkanalen te analyseren. KPI’s (Key Performance Indicators) zoals klikfrequentie (CTR), kost per acquisitie (CPA), en ROI helpen je om de effectiviteit van je strategie te beoordelen.
Wij maken gebruik van tools zoals Google Looker Studio en Google Analytics 4 om jouw data overzichtelijk te presenteren en meetbare resultaten te behalen.
Meestal adviseren we om maandelijks of per kwartaal een rapportage op te stellen, afhankelijk van de doelen die je wilt bereiken.
Een dashboard geeft je continu inzicht in al jouw data op één plek, zodat je snel en eenvoudig de juiste beslissingen kunt nemen.
Een rapportage is een overzicht van belangrijke data, zoals bezoekersaantallen en verkoopcijfers, waarmee je jouw marketingprestaties kunt bijhouden en verbeteren.
Datagedreven marketing blijft zich constant ontwikkelen, door de komst van AI en machine learning. Hierdoor is het belangrijk om bij te blijven in deze ontwikkelingen.
Bij Consigo houden wij dit iedere dag bij, zodat jij je kan blijven focussen op wat voor jou belangrijk is.
Gebruik KPI’s zoals conversieratio, klantacquisitiekosten, klantbehoud, en ROI. Analysetools kunnen helpen bij het bijhouden van deze metrics en het beoordelen van de prestaties van campagnes.
Enkele uitdagingen zijn datakwaliteit en -integriteit, het hebben van de juiste vaardigheden binnen het team, privacy en naleving van regelgeving, en het effectief integreren van verschillende databronnen.
Zorg ervoor dat je voldoet aan de GDPR en andere relevante privacywetten.
Gebruik data-anonimiseringstechnieken en zorg voor transparante communicatie over hoe klantdata wordt verzameld en gebruikt.
Wij helpen je bij het privacyvriendelijk inrichten van jouw data, zodat je hier geen omkijken naar hebt.
Door het analyseren van klantdata kan je gepersonaliseerde berichten, aanbiedingen en content creëren die aansluiten bij de individuele behoeften en voorkeuren van jouw klant. Hierdoor wordt de kans op omzet verhoogd.
Begin met het vaststellen van duidelijke doelen en KPI’s. Verzamel relevante data, gebruik tools als Analytics om deze te analyseren..
De belangrijkste tools voor datagedreven marketing zijn: Google Tag Manager, Google Analytics, je eigen CRM-systeem en Microsoft Clarity. Hiermee zorg je ervoor dat je de juiste data binnen handbereik hebt.
Datagedreven marketing zorgt ervoor dat je klantsegmenten beter kan identificeren, om zo gerichte campagnes in te zetten. Verkrijg diepgaande inzichten in klantgedrag en -voorkeuren, zodat je jouw marketing nog effectiever kan inzetten.
Je kan verschillende soorten data gebruiken, zo kan je inzicht krijgen in demografische gegevens, gedrag van websitebezoekers en geografische gegevens.
Bij datagedreven marketing maak je gebruik van gegevensanalyse om marketingbeslissingen te nemen en strategieën te optimaliseren. Het omvat het verzamelen, analyseren en interpreteren van klantgegevens om gerichte en gepersonaliseerde marketingcampagnes te creëren.
Bij Consigo vinden we een persoonlijke aanpak heel belangrijk. Elk bedrijf is anders en wij geloven niet in een standaard marketing aanpak. Als marketingbureau zijn we jouw sparringpartner en zullen we jouw organisatie altijd uitdagen om verder te groeien
Vraag het onze online marketing expert
Digitale strategie, AI & data