Online marketing update
Home > Conversie optimalisatie > Lead analyse > haal meer uit je website

Lead analyse > haal meer uit je website

lead analyse haal meer uit je website

Wie bezoekt er eigenlijk je website? Misschien zitten hier wel potentiële leads of prospects tussen waar je niet eens vanaf weet. Veel B2B websites hebben lagere bezoekersaantallen. Dit maakt uiteindelijk niet veel uit – als je maar de juiste bezoekers trekt.

Hoe kom je hier nu achter? Door middel van online lead tools en slimme lead analyses zie je welke bedrijven je website bezoeken. Grote kans dat daar nieuwe leads en prospects tussen zitten die misschien wel erg interessant voor je kunnen zijn.

 

B2B online marketing

In de B2B markt zijn de doelstellingen van ondernemers en marketeers veelal sales gedreven. Online zijn er veel mogelijkheden en kanalen om je doelgroep goed te bereiken.

Denk onder andere aan:

  • Adverteren via Google Ads
  • Contentmarketing via LinkedIn
  • E-mailmarketing
  • Marketing automation
  • SEO (zoekmachine optimalisatie)

Vanuit deze goed doordachte marketing mix wil je natuurlijk ook maximaal resultaat behalen. Als je de doelgroep goed weet te bereiken én te overtuigen een bezoek aan je website te brengen, wil jij natuurlijk ook graag weten welke bezoekers of bedrijven dit zijn.

 

Hoe herken je potentiële klanten?

Google Analytics is een gratis dienst van Google die websitedata verzamelt. Hiermee krijg je een goed beeld van onder meer; hoeveelheid bezoekers,, verkeersbronnen, paginaweergaven, etc, etc.

Deze data is essentieel voor elk bedrijf. Voorheen kon je binnen Google Analytics een globaal beeld krijgen van de (grotere) bedrijven die je website bezochten. Aangezien de AVG wetgeving is ingegaan is deze data niet meer toegankelijk.

Als je Google Analytics account goed is ingericht qua privacy instellingen dan is de rapportage “netwerkdomein” niet meer bruikbaar.

leadanalyse welke bedrijven bezoeken mijn website

Welke bedrijven bezoeken je website?

Marketing campagnes voor B2B klanten zijn campagnes voor de langere termijn. Immers het kost gemiddeld 7 contactmomenten voordat er sprake kan zijn van een nieuwe klant.

Leadgeneratie is een belangrijk onderdeel van de B2B marketing strategie. Het goed opbouwen van deze sales funnel omvat veel aspecten. Het helpt enorm qua inzichten in de effectiviteit van je campagnes om te zien welke bedrijven interesse hebben.

Helaas is er geen goede mogelijkheid meer om dit (gratis) te verkrijgen via Google Analytics. Wil je toch weten welke bedrijven je site bezoeken dan zijn er tools die deze data verzamelen en beschikbaar stellen. Dit zijn de zogenaamde lead tools.

Online leadtools voor B2B marketing

Er zijn veel verschillende marketingtools die specifiek ingericht zijn om bedrijven te kunnen herkennen. Ze zijn vaak erg makkelijk in gebruik en leveren een schat aan informatie op.

Overzicht B2B leadtools:

  • Leadboxer
  • Leadfeeder
  • Leadinfo
  • Leady
  • Online success
  • Salesfeed

Er zijn legio meer online lead tools, dit lijstje zijn meest voorkomende die wij bij onze klanten in gebruik zien.

Veel van deze tools maken gebruik van de Google Analytics data en hebben daarnaast ook een eigen database. Deze worden gekoppeld aan KvK gegevens.

Ook kunnen werkzame personen binnen het bedrijf weergegeven worden door middel van een LinkedIn profiel. Zo heb je per bezoeker gelijk alle bedrijfs- en vaak ook contactgegevens.

 

Starten met online leadtools

Wil je voor jouw bedrijf starten met online lead tools? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen je goed adviseren over de tool die het beste bij je past.

Wij helpen bedrijven met het verder inrichten van de sales funnel en zorgen voor de juiste integratie binnen de sales- en marketing mix.

Dit hebben wij al voor vele B2B bedrijven gedaan. Met deze ervaringen kunnen wij je goed helpen het voor jouw bedrijf goed op te starten en resultaten te behalen.

Meer weten over online B2B marketing?

Heb je vragen over online B2B marketing? Wij hebben vanuit Consigo veel ervaring voor veel verschillende B2B organisaties. Neem dan contact met ons op. Wij adviseren je graag.

Blijf op de hoogte

Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op LinkedIn. Je kunt je ook direct aanmelden voor onze email met online marketing updates. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.

Neem contact op

Heb je vragen over dit blog? Neem dan gerust contact op met Jurgen via jurgen@consigo.nl of 085-88802822. Wij helpen je graag.

Benieuwd naar meer online marketing blogs?

Consigo online marketing updates

Houd mij op de hoogte van de nieuwste blogs, workshops en diensten van Consigo

    Hoe kunnen we helpen?

    We maken graag kennis met je. Vul je gegevens in of bel 085-888-2822.

      Deel: