Datagedreven marketing

Conversie optimalisatie.

Haal meer uit je bestaande website bezoekers

Meeting met collega's
Behaal meer omzet
Maak van website bezoekers klanten
Verhoog de conversie op je website

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie, ook wel CRO (Conversie Ratio Optimalisatie) genoemd, zorgt ervoor dat je meer (bestaande) website bezoekers omzet naar klanten.

Met de juiste aanpassingen op je website, zorg je ervoor dat meer mensen klant bij jou worden. Wat uiteindelijk zorgt voor meer omzet.

Presentatie van online marketing

De voordelen van conversie optimalisatie

Door (bestaande) bezoekers om te zetten  naar betalende klanten heeft conversie optimalisatie direct een positieve invloed op jouw omzet. Daarnaast zorgt een betere CRO ook voor een verhoogde ROI op bijvoorbeeld bestaande advertenties. 

CRO richt zich vaak op het verbeteren van de gebruikerservaring (ook wel user experience of UX genoemd) op de website. Een gebruiksvriendelijke, goed ontworpen website houdt bezoekers langer vast, vermindert frustraties en moedigt hen aan om actie te ondernemen. Dit wekt vertrouwen op bij bezoekers en potentiële klanten.

Wij werken nu al 8+ jaar met Consigo. Van online strategie, SEO en slimme leadgeneratie campagnes. Dit levert ons een continu en steeds grotere groei op. Wij zijn zeer tevreden over onze samenwerking!

Frank de Jong

Dubline

Hoe werkt conversie optimalisatie?

01.

Analyse & scan

Voordat we starten, duiken we in de data van jouw website. Hoe staat jouw website er nu voor? Welke pagina’s zorgen al voor een hoge conversie en welke pagina’s moeten verbeterd worden.

02.

Plan

Op basis van de data en onze ervaring werken wij een plan uit met verbeteringen voor je website.

03.

Verbeteren

Hier begint het doorvoeren van de verbeteringen, waardoor bezoekers meer conversies gaan opleveren. We zorgen dat jouw website de bezoeker overtuigt om bij je klant te worden. Dit doen wij onder andere door content te optimaliseren en de website technisch op orde te maken.

04.

Bijsturen & optimalisatie

Wanneer de eerste resultaten van de aanpassingen er zijn, gaan wij aan de slag met het verder optimaliseren van de website. Dit doen wij onder andere door gebruik te maken van A/B testen, waarbij we twee varianten van bijvoorbeeld een button tonen, om te zien welke button het beste resultaat geeft.

Samenwerkingen waar we trots op zijn

Collega aan het schrijven

Inzet van neuromarketing bij conversie optimalisatie

Hoe jouw boodschap overkomt bij je doelgroep heeft ontzettend veel impact op hun emoties. Mensen zijn namelijk emotionele beslissers. Daarom kijken wij bij conversie optimalisatie ook altijd naar de content op jouw website.

Wij maken gebruik van beproefde methodes van onder andere Storybrand en Schrijven voor het brein. Om de jouw content/tekst zo aan te passen, zodat de bezoeker emotioneel getriggerd wordt om iets aan te kopen of aan te vragen bij jou.

Collega tekent iets op het bord over online marketing

Aan de slag met conversie optimalisatie

Wil jij meer resultaat behalen uit je (bestaande) bezoekers? Zoals aankopen, inschrijvingen of aanvragen. Dan is conversie optimalisatie een goede manier om dit te realiseren. Wij staan voor je klaar om jou te helpen. Met onze ervaring weten wij wat voor jou werkt. Wij adviseren je graag over hoe je jouw website kan verbeteren.

Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie

Hoe belangrijk is gebruikersfeedback in conversieoptimalisatie?

Gebruikersfeedback is essentieel omdat het direct inzicht biedt in de ervaringen en pijnpunten van de bezoekers. Dit helpt om gerichte verbeteringen aan te brengen die daadwerkelijk bijdragen aan een betere gebruikerservaring en hogere conversies.

Welke tools kan ik gebruiken voor conversieoptimalisatie?

Populaire tools voor CRO zijn:

  • Google Optimize
  • Optimizely
  • VWO (Visual Website Optimizer)
  • Hotjar (voor heatmaps en gebruikersfeedback)
  • Google Analytics (voor data-analyse)
  • Microsoft Clarity

Wat is een A/B-test?

Een A/B-test is een methode waarbij twee versies van een webpagina of element worden vergeleken om te bepalen welke versie beter presteert. Bezoekers worden willekeurig verdeeld over de twee varianten, en de versie met de hoogste conversieratio wordt als winnaar beschouwd.

Hoe begin ik met conversieoptimalisatie?

Begin met het verzamelen van data over het gedrag van je gebruikers via tools zoals Google Analytics. Analyseer deze data om knelpunten te identificeren. Voer vervolgens A/B-tests uit om te zien welke veranderingen leiden tot betere resultaten. Verbeter daarna verder op basis van de testresultaten.

Waarom is conversieoptimalisatie belangrijk?

Het is belangrijk omdat het helpt om het rendement op investeringen (ROI) van marketingactiviteiten te verhogen, klanttevredenheid te verbeteren en de kosten per acquisitie te verlagen. Dit leidt uiteindelijk tot meer omzet en winstgevendheid zonder dat er meer bezoekers op de website komen.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

online-marketeer-eva

Eva

SEA, AI en online specialist