Datagedreven marketing
Haal meer uit je bestaande website bezoekers.
Conversie optimalisatie, ook wel CRO (Conversie Ratio Optimalisatie) genoemd, zorgt ervoor dat je meer (bestaande) website bezoekers omzet naar klanten.
Met de juiste aanpassingen op je website, zorg je ervoor dat meer mensen klant bij jou worden. Wat uiteindelijk zorgt voor meer omzet.
Door (bestaande) bezoekers om te zetten naar betalende klanten heeft conversie optimalisatie direct een positieve invloed op jouw omzet. Daarnaast zorgt een betere CRO ook voor een verhoogde ROI op bijvoorbeeld bestaande advertenties.
CRO richt zich vaak op het verbeteren van de gebruikerservaring (ook wel user experience of UX genoemd) op de website. Een gebruiksvriendelijke, goed ontworpen website houdt bezoekers langer vast, vermindert frustraties en moedigt hen aan om actie te ondernemen. Dit wekt vertrouwen op bij bezoekers en potentiële klanten.
Wij werken nu al 8+ jaar met Consigo. Van online strategie, SEO en slimme leadgeneratie campagnes. Dit levert ons een continu en steeds grotere groei op. Wij zijn zeer tevreden over onze samenwerking!
Frank de Jong
Dubline - B2B/B2C
Voordat we starten, duiken we in de data van jouw website. Hoe staat jouw website er nu voor? Welke pagina’s zorgen al voor een hoge conversie en welke pagina’s moeten verbeterd worden.
Op basis van de data en onze ervaring werken wij een plan uit met verbeteringen voor je website.
Hier begint het doorvoeren van de verbeteringen, waardoor bezoekers meer conversies gaan opleveren. We zorgen dat jouw website de bezoeker overtuigt om bij je klant te worden. Dit doen wij onder andere door content te optimaliseren en de website technisch op orde te maken.
Wanneer de eerste resultaten van de aanpassingen er zijn, gaan wij aan de slag met het verder optimaliseren van de website. Dit doen wij onder andere door gebruik te maken van A/B testen, waarbij we twee varianten van bijvoorbeeld een button tonen, om te zien welke button het beste resultaat geeft.
Hoe jouw boodschap overkomt bij je doelgroep heeft ontzettend veel impact op hun emoties. Mensen zijn namelijk emotionele beslissers. Daarom kijken wij bij conversie optimalisatie ook altijd naar de content op jouw website.
Wij maken gebruik van beproefde methodes van onder andere Storybrand en Schrijven voor het brein. Om de jouw content/tekst zo aan te passen, zodat de bezoeker emotioneel getriggerd wordt om iets aan te kopen of aan te vragen bij jou.
Wil jij meer resultaat behalen uit je (bestaande) bezoekers? Zoals aankopen, inschrijvingen of aanvragen. Dan is conversie optimalisatie een goede manier om dit te realiseren. Wij staan voor je klaar om jou te helpen. Met onze ervaring weten wij wat voor jou werkt. Wij adviseren je graag over hoe je jouw website kan verbeteren.
De eerste inzichten kun je vaak al binnen enkele weken zien, zeker na een A/B-test. Structurele verbeteringen in conversiepercentages vragen meestal een langere termijn en meerdere optimalisatierondes voor maximaal effect.
Veelgemaakte fouten zijn onder andere te weinig testen, conclusies trekken op basis van te weinig data, veranderingen doorvoeren zonder duidelijke hypothese, en het verbeteren van irrelevante onderdelen die weinig impact hebben op conversies.
Gebruikersfeedback is essentieel omdat het direct inzicht biedt in de ervaringen en pijnpunten van de bezoekers. Dit helpt om gerichte verbeteringen aan te brengen die daadwerkelijk bijdragen aan een betere gebruikerservaring en hogere conversies.
Populaire tools voor CRO zijn:
Een A/B-test is een methode waarbij twee versies van een webpagina of element worden vergeleken om te bepalen welke versie beter presteert. Bezoekers worden willekeurig verdeeld over de twee varianten, en de versie met de hoogste conversieratio wordt als winnaar beschouwd.
Begin met het verzamelen van data over het gedrag van je gebruikers via tools zoals Google Analytics. Analyseer deze data om knelpunten te identificeren. Voer vervolgens A/B-tests uit om te zien welke veranderingen leiden tot betere resultaten. Verbeter daarna verder op basis van de testresultaten.
Het is belangrijk omdat het helpt om het rendement op investeringen (ROI) van marketingactiviteiten te verhogen, klanttevredenheid te verbeteren en de kosten per acquisitie te verlagen. Dit leidt uiteindelijk tot meer omzet en winstgevendheid zonder dat er meer bezoekers op de website komen.
Data
Strategie
Verhoog je conversie zonder extra traffic. We analyseren gedrag, vinden knelpunten en testen varianten (A/B) in je belangrijkste flows, van landingspagina tot checkout, voor snel, meetbaar effect op omzet.