Online marketing case

WOZ Consultants.

Hoe kunnen we meer bezoekers realiseren via online adverteren voor WOZ Consultants?

243 % stijging in conversies
36 % afname in kosten per conversie
Google Ads als belangrijkste conversie kanaal
WOZ case

WOZ Consultants helpt met het verlagen van WOZ-waarde

WOZ Consultants biedt particulieren en bedrijven de mogelijkheid om gratis bezwaar te maken tegen de WOZ-waarde via hun website. Inmiddels hebben zij meer dan 75.000 klanten geholpen bij het verlagen van hun WOZ-waarde.

Meeting collega's online marketing

De uitdaging: meer inzicht en grip op online marketing

Na een negatieve ervaring met een online marketing bureau wilde WOZ Consultants meer inzicht en controle krijgen over het rendement van hun online marketingkanalen. Het herstellen van vertrouwen in een externe samenwerking en het behalen van meetbare resultaten vormden hierbij de grootste uitdagingen.

Collega's kijken samen naar laptop

De marketingdiensten die we voor WOZ Consultants uitvoerden zijn:

  • Google Analytics configuratie
  • Zoekwoordenonderzoek en content optimalisatie
  • Herstructurering van Google Ads account
  • Conversie optimalisatie met A/B testen

Welke fases heeft WOZ consultants doorlopen?

01.

Analyse en onderzoek

In 2015 startte de samenwerking tussen WOZ Consultants en Consigo. We begonnen met een grondige analyse van de bestaande online strategie en brachten verbeteringen aan op diverse gebieden. Zo zorgden we voor een betere configuratie van Google Analytics om meer inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag en het rendement van de online kanalen.

02.

Strategieontwikkeling

WOZ Consultants had moeite om op belangrijke zoektermen gevonden te worden in Google. Door een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit te voeren en de content te optimaliseren, verbeterde de vindbaarheid aanzienlijk. WOZ Consultants paste bestaande pagina’s aan en creëerde nieuwe pagina’s om beter aan te sluiten op de zoekopdrachten.

03.

Herstructurering van Google Ads

Vindbaarheid en zoekwoordenonderzoek

04.

Campagne-Conversie optimalisatie

Doorlopend werken we aan het verbeteren van de websitecontent. A/B testen werden opgezet om de prestaties van belangrijke pagina’s zoals de homepage en het conversieformulier te verbeteren, wat bijdroeg aan een hogere conversieratio.

Resultaat

De samenwerking heeft sinds 2015 elk jaar geleid tot succesvolle resultaten. De kosten per conversie zijn gedaald, terwijl het aantal conversies is gestegen. Google Ads blijft een belangrijk kanaal voor WOZ Consultants en levert het grootste deel van de conversies. De resultaten in 2018 vergeleken met 2015 laten het volgende zien:

  • Uitgaven: +119%
  • Conversies: +243%
  • Kosten per conversie: -36%

Deze groei is het resultaat van continue optimalisatie van campagnes en de website, in combinatie met de sterke samenwerking tussen WOZ Consultants en Consigo.

Vrijblijvend advies gesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

Jurgen

Digitale strategie, AI & data