Online marketing case

Vaccinaties op reis.

Hoe kunnen we de online zichtbaarheid en conversies voor Vaccinaties op reis verbeteren via Google Ads optimalisatie?

Conversies: +209%
Kosten per klik: -39%
Beter vindbaar binnen Google
Vaccinaties op reis case

De grootste aanbieder van reizigersvaccinaties 

Vaccinaties op reis is een van de grootste aanbieders in Nederland van inentingen voor reizigers. Ze bieden advies en vaccinaties voor reizigers die goed beschermd op pad willen gaan.

De voordelen van een sterke Google Ads-strategie 

De focus van Vaccinaties op reis ligt vooral op de ontwikkeling van hun eigen dienstverlening. Hierdoor blijft er minder tijd over voor online marketing. Consigo kreeg de uitdaging om de online marketing campagnes te optimaliseren, met name via Google Ads, om de kosten te verlagen en conversies te verhogen.

De marketingdiensten die we voor Vaccinaties op reis uitvoerden zijn: 

  • Complete herstructurering van Google Ads
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Nieuwe campagnes opzetten
  • Advertentie extensies inzetten
  • Remarketing campagnes

Welke fases heeft Vaccinaties op reis doorlopen?

01.

Analyse en onderzoek

We startten met een uitgebreide scan van het Google Ads account. Hierbij keken we naar de structuur van het account, de instellingen van de campagnes, zoekwoordgebruik en de prestaties van advertenties en extensies.

02.

Strategieontwikkeling

Op basis van de bevindingen herstructureerden we het Google Ads account volledig en voerden we een grondig zoekwoordenonderzoek uit. We creëerden nieuwe campagnes gericht op specifieke onderwerpen en voerden verdere optimalisaties door, zoals het gebruik van alle beschikbare advertentie-extensies en positieve bodaanpassingen voor goed presterende regio’s.

03.

Campagne-uitvoering

We implementeerden de nieuwe structuur en lanceerden de campagnes. Daarnaast voerden we remarketingstrategieën door en optimaliseerden we de campagnes op een structurele basis om de beste resultaten te behalen.

04.

Optimalisatie en rapportage

Door regelmatige optimalisatie zagen we een flinke verbetering in de prestaties van de Google Ads campagnes. Het aantal conversies steeg met 209%, terwijl de kosten per klik met 39% daalden. Ook de doorklikratio van de advertenties steeg met 82%.

Resultaat

In de samenwerking met Vaccinaties op reis hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Een conversiestijging van 209 %
  • En daling in de kosten per klik in de campagnes van 39 %
  • De vindbaarheid in Google vergroot

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

online-marketeer-eva

Eva

SEA, AI en online specialist