Online marketing case

NSPOH.

Hoe kunnen we de online zichtbaarheid vergroten en meer inschrijvingen realiseren?

13% groei in organisch bezoek
Succesvol TEDx event t.a.v. jubileum
25% groei in omzet
NSPOH

Non-profit opleider

De NSPOH (Netherlands School of Public & Occupational Health) levert als non-profitorganisatie een waardevolle bijdrage aan de verbetering van de volksgezondheid, de arbeidsomstandigheden en arbeidsparticipatie in Nederland. Dit doen ze door professionals op te leiden voor de hedendaagse praktijk van public en occupational health.

Collegas die staand overleggen.

Doel

Onze samenwerking met NSPOH strekte zich uit over een periode van ongeveer vijf jaar. Hierin zijn we begonnen met de herontwikkeling van hun website. De lancering van de nieuwe website was daarom een duidelijk doel waar we aan samenwerkten. Daarnaast was er voor NSPOH vraag naar een algehele online marketingstrategie. Vanuit deze strategie werkten we daarna verder aan de uitvoering van verschillende werkzaamheden. Onze aanpak was betrokken: gericht op de doelstellingen van NSPOH en het werven van nieuwe studenten.

Timo lachend op de foto in gesprek met collega

Aanpak

Van het uitdenken van de customer journey en de nieuwe URL structuur tot het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. In nauwe samenwerkingsverband tussen NSPOH, de websitebouwer en Consigo hebben we de oude website omgevormd naar een gebruiksvriendelijke site die aansluit bij de behoeften van hun doelgroep.

Na de lancering van de vernieuwde website hebben we ons gericht op andere online marketing werkzaamheden. We gaven incompany trainingen over contentcreatie en social media, waarna we actief aan de slag gingen met een uitgedachte LinkedIn strategie.

Daarnaast hebben we geholpen bij het aantrekken van studenten voor de verschillende opleidingen. Door de inzet van SEO en aantrekkelijke SEA en social campagnes hebben we de organische en betaalde zichtbaarheid van NSPOH vergroot.

 

 

Wat we hebben gedaan voor NSPOH:

01.

Lancering van de nieuwe website

02.

Ondersteunen bij de uitvoering van TEDx event t.a.v. jubileum

03.

Incompany trainingen over contentcreatie en social media

04.

Nieuwe LinkedIn strategie uitwerken

05.

Realiseren van goede mix tussen SEA en SEO op basis van organische en betaalde zichtbaarheid per zoektermen

Resultaat

De samenwerking met NSPOH heeft geresulteerd in meetbare prestaties. De nieuwe website sluit goed aan bij de doelgroep en het uitwerken van de algehele online marketingstrategie zorgt voor een vergrote online zichtbaarheid en meer inschrijvingen.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

William

Operationeel manager