Online marketing case

Marnix Onderwijscentrum.

Hoe kunnen we meer onderwijsprofessionals aantrekken voor bij- en nascholingsprogramma's via gerichte online marketing?

40% meer inschrijvingen
45% stijging in doorkliks van advertenties naar de website
Online marketing brede inzet
Marnix Academie

Doel

Het Marnix Onderwijscentrum (MOC) is een van de labels van de Marnix Academie en verzorgt nascholing en advies aan onderwijsprofessionals. Voor onderwijsprofessionals is het enorm belangrijk dat ze zich tijdens hun loopbaan laten bijscholen. Dit kan in de vorm van een post-hbo opleiding, een korte cursus, of een individueel coachingstraject op maat.

Wij helpen het Marnix Onderwijscentrum met het bereiken van deze onderwijsprofessionals en ze te overtuigen dat ze juist bij het MOC een bij- of nascholing moeten volgen.

Marnix academie 2

Aanpak

Door de fijne samenwerking met het Marnix Onderwijscentrum voelen we onszelf onderdeel van hun team. Met het marketingcommunicatie team zetten we gezamenlijk stappen richting de doelstellingen die we voor ogen hebben.

Onze aanpak hierbij is altijd in dialoog. Bij het Marnix Onderwijscentrum vinden ze het belangrijk om onze expertise te horen en bieden ze alle ruimte voor inbreng. Bij de aanvang van een studiejaar formuleren we tijdens een sessie altijd eerst gezamenlijk een strategie. Tijdens een strategiesessie behandelen we verschillende onderdelen:

  • Het beschikbare budget
  • Doelstelling van nieuwe studenten
  • Welke kanalen we gaan inzetten
  • De status van alle data
  • Een up-to-date zoekwoordenonderzoek

Daarnaast plannen we alle belangrijke evaluaties met het Marnix Onderwijscentrum en bespreken we goed wat we van elkaar nodig hebben. Hierna gaan we resultaatgericht en datagedreven aan de slag. Door deze werkwijze maken we resultaten inzichtelijk en kunnen we op basis van data nieuwe beslissingen maken.

Wat we hebben gedaan

01.

Continue optimalisatie van de website (SEO en CRO) vanuit content, techniek en autoriteit

02.

Gebruik van Google en Social Ads voor zichtbaarheid, branding en studentenwerving

03.

Ondersteuning in elke fase van de klantreis door middel van content marketing

04.

Inzet van e-mailmarketing, waardoor potentiële studenten zich aanmelden voor open dagen of inschrijven

05.

Lancering van de vernieuwde website

Resultaat

Tot nu toe bewijst onze online marketing inzet bij het Marnix Onderwijscentrum elk jaar tot mooie resultaten. Door de juiste analyses zien we dat het websitebezoek niet per se omhoog gaat, maar dat het aantal conversies (aanmeldingen) wel omhoog gaat. We weten dus kwalitatief beter verkeer aan te trekken

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

William

Operationeel manager