Online marketing case

Marnix Academie.

Hoe kunnen we de zichtbaarheid vergroten en meer studenten werven voor onderwijsopleidingen

40% meer inschrijvingen
45% stijging in doorkliks van advertenties naar de website
Online marketing brede inzet
Marnix-onderwijscentrum

Gespecialiseerde hogeschool

De Marnix Academie is een gespecialiseerde hogeschool voor onderwijsprofessionals. Met een aanbod aan opleidingen voor een pabo-student tot aan een schooldirecteur. En alles wat daartussen zit.

De samenwerking tussen de Marnix Academie en Consigo Online Marketing gaat ver terug! Al sinds 2015 mogen we hen helpen met online marketing.

We zijn begonnen met twee losse labels, maar inmiddels is dit uitgebreid tot een overkoepelende samenwerking. We werken nu Marnix breed over alle labels heen.

 

William en Christa lachend op kantoor 2

Doel

Samen werken we continu aan het doel: zichtbaarheid van de Marnix Academie als dé hogeschool voor onderwijsprofessionals en de groei van studenten van alle verschillende lerarenopleidingen.

Van strategie tot uitvoering. Van wervingscampagnes tot website optimalisaties. Online marketing in de breedste zin van het woord.

Wat er ook nodig is, samen vullen we dit op alle mogelijke manieren in.

Timo lachend op de foto in gesprek met collega

Aanpak

Een échte samenwerking met al onze klanten vinden we belangrijk. We voelen ons vaak het verlengstuk van de organisatie. Zo ook bij de Marnix Academie.

Samen met het marketingcommunicatie team werken we samen aan de plannen en doelen die we op hebben gesteld. We krijgen alle vrijheid om ze te helpen bij hun online marketing uitdagingen.

Samenwerken 3 collegas achter de laptop

Hoe?

Altijd in samenspraak met elkaar. De Marnix Academie staat open voor onze feedback en geeft ons de ruimte voor eigen inbreng. Zo vullen we elkaar vanuit inhoud en online marketing goed aan.

Bij de start van het studiejaar, stellen we met elkaar de strategie op. We bespreken met elkaar:

  • Hoeveel studenten er nodig zijn
  • Het budget
  • De inzet van kanalen
  • Meetbaarheidscheck
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Inplannen van maandelijkse, kwartaal en jaar evaluaties

En we bespreken goed wat we van elkaar nodig hebben. Immers, een samenwerking komt van twee kanten. Dit werken we uit in een helder campagneplan, zodat alle neuzen dezelfde kanten op staan.

Wat we hebben gedaan

01.

Live brengen van de destijds nieuwe site van de Marnix Academie

02.

Optimaliseren van de website (SEO en CRO) vanuit content, techniek en autoriteit

03.

Inzet van Google Ads voor zichtbaarheid, merkbekendheid en het werven van studenten

04.

Door content marketing helpen we de Marnix Academie in alle fases van de klantreis

05.

Met een e-mailmarketing traject zorgen we ervoor dat de Marnix Academie on-top-of-mind blijft en mogelijke studenten zich aanmelden voor een open dag of inschrijven voor de opleiding

Resultaat

Het resultaat van deze fijne samenwerking is dat de Marnix Academie elk jaar een mooie groei laat zien in het websitebezoek en het bezoek op open dagen.

Door een datagedreven aanpak, krijgen we grip op alle cijfers en weten we goed waar we moeten bijsturen om het elkaar weer wat beter te doen!

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

Christa

Teamlead content en social media