Online marketing case

Fonds Slachtofferhulp.

Hoe kunnen we met Google Grants de betrokkenheid bij jongerenplatform WTFFF!? vergroten?

400% meer klikken
Verdubbelde bijdrage van betaald verkeer
200+ gedeelde ervaringen via het platform WTFFF!?
Fonds Slachtofferhulp case

Hulp bij herstel voor slachtoffers in Nederland 

Fonds Slachtofferhulp zet zich als onafhankelijke, maatschappelijke organisatie in voor slachtoffers in Nederland. Ze geven slachtoffers van misdrijven, rampen en ongevallen de juiste hulp zodat zij na hun traumatische ervaring een leven kunnen leiden dat niet in het teken staat van slachtofferschap.

De voordelen van een effectieve online strategie 

We creëerden nieuwe campagnes gericht op populaire pagina’s en implementeerden automatische biedstrategieën om meer marktaandeel te veroveren. Daarnaast lanceerden we met Fonds Slachtofferhulp het platform WTFFF!?. We richtten ons op social media– en Google Ads-campagnes zodat we jongeren konden bereiken en ervaringen konden delen.

De marketing diensten die we voor Fonds Slachtofferhulp uitvoeren zijn: 

  • Google Analytics 4 monitoren
  • Optimaliseren van content
  • Social media campagnes
  • Google Ads
  • Lanceren van platform WTFFF!?

Welke fases heeft Fonds Slachtofferhulp doorlopen?

01.

Analyse en onderzoek

We begonnen met een grondige analyse van de huidige campagnes en het bereik van Fonds Slachtofferhulp. Hierbij onderzochten we hoe Google Grants optimaal ingezet kon worden.

02.

Strategieontwikkeling

Op basis van deze inzichten ontwikkelden we een op maat gemaakte strategie, gericht op het vergroten van bewustwording en betrokkenheid via Google Grants en het jongerenplatform WTFFF!?.

03.

Campagne-uitvoering

We implementeerden Google Grants-campagnes, die een klik stijging van 400% opleverden. Ook ondersteunden we het platform WTFFF!? door jongeren aan te moedigen hun verhaal te delen.

04.

Optimalisatie en rapportage

De resultaten werden nauwgezet gevolgd. Door regelmatige optimalisatie verhoogden we de effectiviteit van de campagnes en zorgden we voor meetbare groei.

Resultaat

De resultaten die behaald zijn voor de WTFFF!? zijn:

  • 400 % meer klikken
  • Verdubbelde bijdrage van betaald verkeer
  • 200+ gedeelde ervaringen via het platform WTFFF!?

Vrijblijvend advies gesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

Christa

Teamlead content en social media