Online marketing case

Breekjaar.

Kunnen we meer deelnemers werven voor de Breekochtenden via Google Ads en social media campagnes?

Conversiepercentage: +103%
Uitbreiding naar meerdere locaties buiten Amsterdam en Utrecht
9,9 miljoen vertoningen
breekjaar case

Een tussenjaar voor jongeren

Breekjaar biedt een tussenjaar aan jongeren die begeleiding nodig hebben bij hun loopbaan- of studiekeuze. De ‘Breekochtenden’ vormen een belangrijk onderdeel van het wervingsproces. Drie van de vier deelnemers schrijven zich in voor Breekjaar na het bijwonen van zo’n informatieochtend.

 

De voordelen van een gerichte online strategie 

Om het aantal inschrijvingen voor de Breekochtenden te verhogen, heeft Breekjaar Consigo ingeschakeld. Onze uitdaging was om de zichtbaarheid en de aanmeldingen te vergroten door gerichte online campagnes via Google Ads en social media.

De marketingdiensten die we voor Breekjaar uitvoerden zijn: 

  • Google Ad Grants account aanmaken en inrichten
  • Google Ads inzetten
  • Social media campagnes
  • Video campagnes voor naamsbekendheid
  • Remarketing campagnes

Welke fases heeft Breekjaar doorlopen?

01.

Analyse en onderzoek

We begonnen met een uitgebreid onderzoek om de wervingsuitdaging van Breekjaar te begrijpen. Op basis van deze inzichten bepaalden we de strategie, gericht op het werven van meer deelnemers voor de Breekochtenden.

02.

Strategieontwikkeling

De strategie bestond uit het opzetten van een Google Ad Grants account en het inzetten van Google Ads en social media campagnes. Daarnaast lanceerden we videomateriaal om de naamsbekendheid van Breekjaar te vergroten.

03.

Campagne-uitvoering

Dankzij de nauwe samenwerking met Breekjaar behaalden we al snel positieve resultaten. De campagnes zorgden voor een conversieverbetering van 103%, met 9,9 miljoen vertoningen en 90.000 klikken vanuit betaalde campagnes.

04.

Optimalisatie en rapportage

Tijdens de campagnes hebben we regelmatig geoptimaliseerd op basis van de resultaten. Deze samenwerking droeg eraan bij dat Breekjaar zich kon uitbreiden naar locaties buiten Amsterdam en Utrecht.

Resultaat

Voor Breekjaar hebben we de volgende resultaten gerealiseerd:

  • Het conversiepercentrage is met 103 % gestegen.
  • Er is uitbreiding gerealiseerd naar meerdere locaties buiten Amsterdam en Utrecht.
  • De campagnes hebben 9,9 miljoen vertoningen opgeleverd.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

online-marketeer-michiel

Michiel

Teamlead Online advertising