Online marketing case

Abflexkracht.

Hoe kunnen we meer aanmeldingen realiseren via Google Ads en Facebook voor Poolse werknemers?

312 nieuwe aanmeldingen
In korte tijd het merendeel van de vacatures gevuld
190.000 mensen bereikt
Twee collega's lachend

Uitzendbureau voor de agrarische sector 

Abflexkracht is een uitzendbureau dat zich richt op het samenbrengen van werkgevers en werknemers binnen de agrarische sector. Om de stijgende vraag naar Poolse werknemers te beantwoorden, had Abflexkracht behoefte aan meer aanmeldingen van deze doelgroep.

De voordelen van een gerichte online strategie 

Consigo kreeg de opdracht om met een gerichte marketingstrategie, via Google Ads en Facebook, het aantal aanmeldingen van Poolse werknemers te verhogen. We verdeelden de campagne in twee fases om een optimaal resultaat te behalen.

De marketingdiensten die we voor Abflexkracht uitvoerden zijn: 

  • Google Ads campagnes
  • Facebook advertising
  • Remarketinglijsten opbouwen

Welke fases heeft Abflexkracht doorlopen?

01.

Analyse en onderzoek

We begonnen met een analyse van de vraag van Abflexkracht: hoe kunnen we meer Poolse medewerkers bereiken en laten aanmelden voor werk in Nederland? Dit vormde de basis voor onze strategie.

02.

Strategieontwikkeling

De strategie bestond uit twee fases. De eerste fase richtte zich op bewustwording en naamsbekendheid. We gebruikten advertenties op Google en Facebook om Poolse werknemers te laten kennismaken met Abflexkracht. De tweede fase draaide om remarketing. Hierin bouwden we lijsten op via Facebook en de website om eerder geïnteresseerden opnieuw te benaderen en aan te moedigen om zich in te schrijven.

03.

Campagne-uitvoering

Tijdens de campagnes bereikten we 190.000 unieke personen en genereerden we 8.947 bezoekers op de website van Abflexkracht. Dit resulteerde in 312 nieuwe aanmeldingen van Poolse werknemers.

04.

Optimalisatie en rapportage

We hielden de resultaten van de campagnes nauwlettend in de gaten en optimaliseerden waar nodig. De conversieratio van 3,48% leidde ertoe dat het merendeel van de vacatures snel werd ingevuld, waardoor we de campagnes tijdelijk moesten pauzeren.

Resultaat

Voor Abflexkracht hebben we de volgende resultaten behaald:

  • 312 nieuwe aanmeldingen
  • In een korte tijd het merendeel van de vacatures vervuld
  • 190.000 mensen bereikt met de campagnes

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

online-marketeer-michiel

Michiel

Teamlead Online advertising