Online marketing update
Home > Online marketing case > Online marketing case > Xcellent

Online marketing case > Xcellent

case Xcellent productiever

Volle zaal bij de Outsourcing IT day

Xcellent maakt organisaties productiever door ze deels of helemaal te ontzorgen op IT-gebied. Naast haar dienstverlening organiseert Xcellent ook een IT event: Outsourcing IT Day.

Tijdens de Outsourcing IT Day staan de razendsnelle ontwikkelingen en innovaties in de IT-wereld centraal. Toonaangevende gastsprekers delen hun kennis om bedrijven te informeren en te inspireren zodat zij hun IT-infrastructuur zo goed mogelijk op orde kunnen krijgen.

Inhoudelijk programma

Xcellent IT Day productiever

Het evenement werd in 2017 voor het eerst georganiseerd. Na een succesvolle primeur was het voor Xcellent dan ook een spannend moment om te ervaren of zij een basis konden creëren voor een jaarlijkse terugkerend evenement.

Xcellent had zelf wederom een interessant programma samengesteld met toonaangevende sprekers. De doelstelling vanuit campagne perspectief was om het evenement te vullen met zo veel mogelijk relevante doelgroepen voor Xcellent. Voorkeur ging uit naar de toplaag van het bedrijfsleven, zoals de CEO’s, CFO’s en IT managers.

Online campagne

Startpunt was het creëren van een aantrekkelijke landingspagina. Deze pagina hebben wij i.s.m. met Xcellent samengesteld en gedurende de campagneperiode verder geoptimaliseerd.

Case Xcellent IT day

Hiernaast kozen wij voor de volgende kanalen voor het bereiken van de doelgroep:

  1. Google Ads
    Adverteren in Google met tekstadvertenties op gerichte zoekopdrachten
  2. LinkedIn adverteren
    Doelgroep specifiek. Op basis van functieprofielen werden CEO’s, CFO’s en IT managers in LinkedIn benaderd met video advertenties.
  3. Facebook adverteren
    Doelgroep breed. Op basis van Interesses en functiebenamingen werden personen in Facebook benaderd met video advertenties.

Afhankelijk van de resultaten per kanaal en de relevantie per lead zou een beslissing worden gemaakt hoe het budget verdeeld zou worden. Testen dus!

Awareness en conversie

Binnen de campagne aanpak hanteerden wij 2 fases:

  1. Awareness
    Verhogen van de naamsbekendheid van het event en dit bekend maken onder de relevante doelgroepen.
  2. Conversie
    Gedurende fase 1 werden er doelgroepen opgebouwd nav het bezoek op de website. Deze personen werden vervolgens nogmaals benaderd met een advertentie. Uiteraard indien zij zich nog niet hadden aangemeld voor het evenement.

Campagne optimalisatie

Na de eerste 2 weken van testen was er de volgende tussenstand:

  1. Google Ads
    Hoogste kosten per aanmelding. Nadeel was dat we niet exact konden constateren of de persoon wel of niet binnen de doelgroep van Xcellent viel.
  2. LinkedIn
    Hoogste kosten per aanmelding, maar wel de meest relevante. Dit met name gezien de specifieke targeting mogelijkheden in LinkedIn op beroepen, diploma’s en werkervaring.
  3. Facebook
    Meeste aanmeldingen tegen de laagste kosten per aanmelding.

Kortom de goedkoopste conversies vanuit Facebook, de meeste relevante uit LinkedIn. Nadat we deze resultaten uit deze testfase hadden besproken met Xcellent, konden we de volgende stap zetten.

Het grootste gedeelte van het budget zou evenredig worden verdeeld over LinkedIn en Facebook. Google Ads bleef puur ondersteunend meedraaien enkel op de meest relevante zoekopdrachten, maar tegen een beperkter budget.

Succesvolle werving

Flint theater Amersfoort

Ook dit jaar is het door de nauwe samenwerking met Xcellent gelukt om de Outsourcing IT Day 2018 vol te krijgen. De keuze van kanalen, de flexibiliteit om goed te kunnen testen, en de nauwe samenwerking met Xcellent heeft gezorgd dat we voor het beschikbare budget de zaal wisten te vullen waarbij een groot gedeelte van het publiek zeer relevant was voor Xcellent.

Meer weten over slimme online campagnes?

Wil je voor jouw bedrijf starten met resultaatgerichte online marketing campagnes? Of wil je eens een frisse blik op je online marketing aanpak. Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van online marketing campagnes. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt.

Blijf op de hoogte

Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op Linkedin. Je kunt je ook direct aanmelden voor onze email met online marketing updates. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.

Neem contact op

Heb je vragen over dit blog? Of wil je aan de slag met een resultaatgerichte online marketing campagne? Neem dan gerust contact op met onze online marketing specialist Lotte via lotte@consigo.nl of 085-888-2822 . Wij helpen je graag.

Benieuwd naar meer online marketing blogs?

Consigo online marketing updates

Houd mij op de hoogte van de nieuwste blogs, workshops en diensten van Consigo

Hoe kunnen we helpen?

We maken graag kennis met je. Vul je gegevens in of bel 085-888-2822.