Online marketing update
Home > Online marketing case > Online marketing case > Livit

Online marketing case > Livit Orthopedie

Introductie

Livit is specialist op het gebied van orthopedische hulpmiddelen. Denk aan: prothesen, braces en orthesen, orthopedische schoenen, steunzolen en steunkousen. Livit zet zich in om mensen maximaal te ondersteunen in hun dagelijkse bewegingsvrijheid. Zij werken landelijk vanuit meer dan 400 locaties.

Uitdaging

In 2016 is er gekozen voor een totale vernieuwing van het merk Livit. De hele merkidentiteit is grondig onder handen genomen. Naast alle bestaande offline middelen ging ook de website volledig op de schop.

Binnen een recordtijd moest er een nieuwe website gelanceerd worden, geheel voorzien van nieuwe content.

Online marketing

Wij hebben gelijktijdig samenwerkt aan de strategie en het website project.

Strategie

Voor de strategie hebben wij in korte tijd vanuit de business plannen een realistische en overkoepelende digitale strategie kunnen ontwikkelen. Hierbij hebben wij los van de website ook kunnen adviseren over de organisatie, werkwijze en de marketing infrastructuur.

Website project

Samen met de verschillende business units is er hard werkt aan de complete vernieuwing van de content. Nieuwe teksten, nieuwe fotografie, werkelijk alles is vanaf nul opgebouwd.

Voor de nieuwe website is een grondig SEO onderzoek uitgevoerd en is de complete URL structuur uitgetekend.

Campagne

Om na lancering gelijk met de nieuwe merkstijl Livit in de markt te zetten is gekozen voor een online merkcampagne. Hierbij hebben wij diverse kanalen ingericht.

Content marketing

Het opzetten en uitvoeren van content marketing was voor Livit een geheel nieuwe onderdeel van de marketing communicatie mix. Hierbij hebben wij gezorgd voor een plan van aanpak, diverse interne workshops en het aanjagen van het project.

Community

Uiteraard zijn alle social media kanalen voorzien van de nieuwe Livit merkstijl. Hiernaast is er hard gewerkt aan het optimaliseren van de social media inzet voor de verschillende doeleinden.

Samenwerking

Na afloop van het project heeft Livit grotendeels de online marketing zelfstandig kunnen oppakken. Wij zijn blijvend betrokken op een aantal doorlopende onderwerpen.

Wij werken samen aan:

  • Online marketing strategie
  • Google Analytics
  • Zoekmachineoptimalisatie
  • Content marketing
  • Conversie optimalisatie
  • Advies over campagne management

Resultaten

Ondanks de strakke planning en lanceerdatum, is het samen met Livit, gelukt om de website in versie 2.0 op tijd te lanceren.

Overzicht resultaten:

  • Digitale strategie
  • Lancering nieuwe website
  • Google Analytics implementatie
  • Google Ads campagnes +141% groei in bezoek
  • Stijging bezoek locatiepagina’s +127%
  • Groei 121% LinkedIn volgers

Meer weten over een complete online marketing aanpak?

Wil jij ook je bedrijf digitaal flink vernieuwen? Zou jij meer willen weten over de mogelijkheden online marketing voor jouw bedrijf? Of wil je eens een frisse blik op je online marketing aanpak. Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van online marketing campagnes. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt.

Blijf op de hoogte

Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op Linkedin. Je kunt je ook direct aanmelden voor onze e-mail met online marketing updates. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.

Neem contact op

Heb je vragen over deze case? Of wil je aan de slag met een resultaatgerichte online marketing campagne? Neem dan gerust contact op met onze online marketing specialist Lotte via lotte@consigo.nl of 085-888-2822. Wij helpen je graag.

Benieuwd naar meer online marketing blogs?

Consigo online marketing updates

Houd mij op de hoogte van de nieuwste blogs, workshops en diensten van Consigo

Hoe kunnen we helpen?

We maken graag kennis met je. Vul je gegevens in of bel 085-888-2822.