Online marketing update
Home > Online marketing case > Online marketing case > Breekjaar

Online marketing case > Breekjaar

Breekjaar Case

Introductie

Breekjaar is een tussenjaar voor jongeren die begeleiding nodig hebben bij hun loopbaan- of studiekeuze. In een traject van 10 maanden worden deelnemers begeleid door een persoonlijke coach. Aan de hand van een diversiteit aan programma’s gaan jongeren op zoek naar hun kwaliteiten.

Uitdaging

Elke maand zijn er informatie-ochtenden waar de doelgroep kan kennismaken. Deze ‘Breekochtenden’ zijn  een succesvol onderdeel in het wervingsproces. De kans tot daadwerkelijke inschrijving is erg hoog: 3 op de 4 personen schrijven zich na het bezoeken van een Breekochtend in voor een Breekjaar.

De uitdaging voor Breekjaar was om meer deelnemers te gaan werven voor de Breekochtenden. Er was nog weinig ervaring in online marketing, dus werd de hulp van Consigo ingeschakeld.

Strategie > oriëntatieproces

Voor het bepalen van de juiste strategie zijn wij gestart met het verkennen van het oriëntatieproces. Zowel online als offfline. In overleg met Breekjaar werd al snel duidelijk dat de campagnes niet alleen moesten worden gericht op de jongeren. Ook de ouders spelen een belangrijke rol in het keuzeproces van de jongeren.  

Vanuit Google Analytics zijn er verdere inzichten verkregen rondom de kwaliteit van bestaande verkeersbronnen.

We zijn vervolgens gestart met de volgende kanalen:

  • Zoekmachine adverteren (SEA)
  • Social advertising (Facebook en Instagram)

Google Ad Grants

Google Ad Grants maakt onderdeel uit van het Google for Non profit programma. Het vormt een  advertentieaccount waarmee stichtingen iedere maand $10.000 aan advertentietegoed mogen besteden.

Voor Breekjaar hebben wij het Google Ad Grants account aangemaakt en ingericht rondom diverse onderwerpen.  Denk aan het volgen van een tussenjaar, hulp bij studiekeuze en de persoonlijke groei en ontwikkeling van de deelnemer.

Google Ads

Google Ad Grants gaf echter te weinig vrijheid. Er mag namelijk enkel geadverteerd worden in de zoekmachine omgeving van Google. Hierdoor is er ook gebruik gemaakt van het reguliere Google Ads account. Deels voor het vergroten van de naamsbekendheid, en voor het verkrijgen van directe aanmeldingen.

  1. Display
    Met banners en tekstadvertenties adverteren op websites buiten Google. Doel: verhogen van de naamsbekendheid.
  2. Video
    Adverteren met video advertenties in Youtube en op websites buiten Google. Doel: verhogen van de naamsbekendheid.
  3. Remarketing
    Met banners adverteren op externe websites. Gericht op bezoekers van de website die zich nog niet hadden aangemeld voor een Breekochtend.

Facebook en Instagram

Breekjaar sponsorde al geregeld hun berichten. Dit gaf ons relevante data om snel de juiste social media aanpak te kiezen. Na analyse van deze data hebben wij de doelgroepen nauwkeuriger in Facebook en Instagram weten te lokaliseren.

  1. Video campagnes ter verhoging van de naamsbekendheid
  2. Remarketing campagne
    Doelgroep was grotendeels samengesteld op basis van gelezen blogs.
    Deze personen werden in Facebook en Instagram benaderd middels een conversiegerichte Remarketing campagne. 
breekjaar

Resultaten

Door de nauwe samenwerking met Breekjaar hebben wij snel resultaten kunnen boeken. Dit heeft er mede aan bijgedragen dat ze momenteel ook in andere locaties buiten Amsterdam en Utrecht actief zijn.

  • Conversie percentage: +103%
  • Vertoningen vanuit betaalde campagnes: 9.9 miljoen
  • Aantal klikken vanuit betaalde campagnes: 90.000

Meer weten over slimme online campagnes?

Wil jij ook meer rendement halen uit campagnes? Zou jij meer willen weten over de mogelijkheden van online marketing voor jouw bedrijf? Of wil je eens een frisse blik op je online marketing aanpak? Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van online marketing campagnes. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt.

Blijf op de hoogte

Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op Linkedin. Je kunt je ook direct aanmelden voor onze e-mail met online marketing updates. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.

Neem contact op

Heb je vragen over dit blog? Of wil je aan de slag met een resultaatgerichte online marketing campagne? Neem dan gerust contact op met onze online marketing specialist Boudewijn via boudewijn@consigo.nl of 085-888-2822. Wij helpen je graag.

Benieuwd naar meer online marketing blogs?

Consigo online marketing updates

Ja, houd mij op de hoogte van de nieuwste blogs, workshops,
trainingen, groeiprogramma’s en diensten van Consigo

Hoe kunnen we helpen?

Wij maken graag kennis met jou. Vul jouw gegevens in of bel 085-888-2822.