Online marketing case > Breekjaar

Online marketing case > Breekjaar

online marketing case Breekjaar

Breekjaar is een tussenjaar voor jongeren die begeleiding nodig hebben bij hun loopbaan- of studiekeuze.

✓ Conversie percentage: +103%

✓ Uitbreiding naar andere locaties

Marketing uitdaging

De ‘Breekochtenden’, informatie-ochtenden voor de doelgroep, zijn een succesvol onderdeel in het wervingsproces. 3 op de 4 personen schrijven zich na zo’n ochtend in voor een Breekjaar.

Onze marketing uitdaging was dus om meer deelnemers te werven voor de Breekochtenden.

Marketing oplossing

Voor het bepalen van de juiste strategie is Consigo gestart met een oriëntatieproces. Op basis van deze inzichten zijn we gestart met de volgende werkzaamheden:

  • Aanmaken en inrichten van een Google Ad Grants account
  • Inzetten van Google Ads
  • Social media campagnes
    • Video campagnes ter verhoging van naamsbekendheid
    • Remarketing campagne

Resultaten online marketing case Breekjaar

Door de nauwe samenwerking met Breekjaar hebben we snel resultaten kunnen boeken.

  • Conversie percentage: +103%
  • Vertoningen vanuit betaalde campagnes: 9.9 miljoen
  • Aantal klikken vanuit betaalde campagnes: 90.000

De nauwe samenwerking heeft er mede aan bijgedragen dat ze momenteel ook in andere locaties buiten Amsterdam en Utrecht actief zijn.

Meer weten over online marketing case Breekjaar?

Wil je jouw online marketing werkzaamheden ook verbeteren? Jouw doelgroep werven door middel van succesvolle campagnes?

Heb je vragen over deze klantcase? Neem dan gerust contact op met onze online marketing specialist Lotte via lotte@consigo.nl of 085-888-2822.

Blijf op de hoogte

Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op Linkedin. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.