Branches

B2B marketing

Bereik zakelijke klanten met online marketing

10+ jaar ervaring met B2B marketing
Actief voor 10+ B2B organisaties
Altijd optimaliseren voor het beste resultaat
B2B branche

Marketing voor jouw B2B bedrijf

Als  Business to business (B2B) bedrijf weet je dat het pad naar een verkoop anders verloopt dan bij business to consumer (B2C) bedrijven. 

Als B2B bedrijf heb je rekening te houden met meerdere rollen binnen een organisatie, van gebruiker tot beslisser. Keuzes tot aankoop komen anders tot stand dan bij consumenten. 

Bij Consigo denken wij graag mee wat voor jouw bedrijf de beste strategie is. Zodat je jouw B2B bedrijf op de juiste manier is gepositioneerd en het maximale uit jouw B2B marketing haalt.

Ze doen geen loze beloften maar schetsen een reëel beeld. Het team van Consigo is bewust bezig met het aanhaken bij je uitdaging.

Anthon Geersing

Het SalesCentrum

Joost Christa en Timo samen

De voordelen van B2B marketing

B2B marketing vraagt om een andere marketing aanpak dan B2C marketing. Wat voor een B2C organisatie werkt, werkt misschien niet voor B2B. Zakelijke klanten bevinden zich op andere kanalen en hebben andere overwegingen voordat ze overgaan op aankoop. Ook zijn er binnen een bedrijf meerdere beslissers en verschillende belangen. 

Daarom is een goede marketingstrategie extra belangrijk. Zo ben je altijd op het juiste moment top-of-mind bij jouw zakelijke doelgroep. Hierdoor verhoog je de kans dat ze bij jou een offerte aanvragen of een aankoop doen.

Hoe werkt onze B2B marketingstrategie?

01.

Analyse & scan

Bij de start van onze samenwerking brengen we alle belangrijke informatie in kaart. Wie is de doelgroep? Wat zijn de doelstellingen? Hoe online zichtbaar is jouw bedrijf op dit moment op de verschillende kanalen, zoals de website, social media en Google?

02.

Strategie & aanpak

Vanuit deze basis ontwikkelen we een strategie en aanpak voor langdurig resultaat. We gaan bijvoorbeeld met Google Ads of social media campagnes aan de slag, omdat je een bepaalde branche wilt bereiken. Of we versterken de positie in Google, omdat de doelgroep juist hier te vinden is.

03.

Bijsturen en optimaliseren

Als we de strategie hebben doorgenomen, gaan we samen aan de slag. Tijdens onze samenwerking monitoren we continu de resultaten en sturen waar nodig bij. Deze resultaten koppelen we regelmatig terug, zodat je precies weet hoe het ervoor staat.

Samenwerkingen waar we trots op zijn

William Michiel en Eva op de laptop 2

Aan de slag met B2B marketing

Wil je advies om jouw B2B marketingstrategie te verbeteren of heb je hulp nodig bij het opzetten van B2B marketing campagnes? Wij staan voor je klaar om je te helpen. Van strategie tot uitvoering. Samen zorgen we ervoor dat jouw boodschap bij jouw zakelijke doelgroep komt.

Veelgestelde vragen over B2B marketing

Hoe helpt Consigo bedrijven bij het verbeteren van hun B2B-marketingstrategieën?

Consigo ondersteunt bedrijven bij het ontwikkelen van effectieve B2B-marketingstrategieën door eerst een grondige analyse te maken van de huidige situatie en doelstellingen. We adviseren op het gebied van kanaalkeuze, optimaliseren content en campagnes, en implementeren geavanceerde tools voor marketingautomatisering. Hierdoor kunnen we de juiste doelgroepen beter bereiken en zorgen voor een duurzame groei in leads en omzet.

Hoe kan een bedrijf effectieve B2B-leads genereren?

Effectieve B2B-leadgeneratie kan worden bereikt door contentmarketing, zoals het aanbieden van waardevolle bronnen zoals e-books en whitepapers, deelname aan beurzen en conferenties, netwerken, en het gebruik van marketingautomatisering om leads te nurturen. We kijken graag samen met jou welke aanpak het beste bij jouw bedrijf past om meer kwalitatieve leads te genereren.

Wat zijn de belangrijkste KPI’s in B2B-marketing?

Belangrijke KPI’s in B2B-marketing zijn onder andere leadgeneratie, conversieratio’s, klantacquisitiekosten (CAC), levenslange klantwaarde (LTV), websiteverkeer, en de ROI van marketingcampagnes. We stellen een overzichtelijk dashboard op waarmee je deze KPI’s kunt monitoren, zodat je altijd inzicht hebt in de prestaties van je marketinginspanningen.

 

Welke kanalen zijn het meest effectief voor B2B-marketing?

Om de juiste kanalen voor jouw B2B-marketing te bepalen, analyseren we samen wat momenteel goed werkt en waar er kansen liggen. Over het algemeen zijn e-mailmarketing, contentmarketing (zoals blogs en whitepapers), zoekmachineoptimalisatie (SEO), social media (vooral LinkedIn), en evenementen of webinars effectief voor B2B. Voor de beste marketingmix stemmen we onze aanpak af op de unieke behoeften van jouw bedrijf.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd wat jouw groeimogelijkheden zijn? We denken graag met je mee!

Jurgen

Digitale strategie, AI & data