Online marketing update
Home > Online marketing > Starten met 1 online marketing account

Start met 1 online marketing account

Succesvol adverteren structuur

Als ondernemer of marketeer moet je er altijd voor zorgen dat je zelf bij je account kunt. Voor je het weet heb je als bedrijf legio accounts bij verschillende diensten. Meer accounts, meer wachtwoorden. Daar zit niemand op te wachten.

Je hebt al snel vele online marketing accounts voor je bedrijf. Denk aan: Google AdWords, Google Analytics, een mailsysteem, Bing Advertising, Facebook Advertising, etc. Dit kan zomaar oplopen tot wel 20 of 30 verschillende accounts.

Hoe hou je dan nog het overzicht? In dit blog een aantal adviezen en voordelen over het aanmaken en gebruiken van 1 online master account.

Altijd je eigen account

Als marketeer of ondernemer/eigenaar wil je altijd bij je eigen data kunnen. Het begint met het opzetten van je eigen accounts. Als je deze zelf aanmaakt kun je anderen toegang geven.  

Dit werkt bij de meeste tools heel handig. Per gebruiker kun je het niveau van toegang bepalen.

Voorbeeld toegangsniveaus:

  • Eigenaar/Master
  • Beheren
  • Gebruiken
  • Lezen

Je kunt dit altijd weer aanpassen of intrekken.  Hiermee bewaak je een van de belangrijkste onderdelen van je bedrijf, namelijk je data.

1 centraal master account

Wij adviseren altijd 1 centraal master account te maken. Via dit e-mailadres kun je dan alle (nieuwe) accounts aanmaken. Aangezien veel online marketing diensten van Google zijn is het handig om hiervoor een Gmail account te gebruiken.

Je kunt natuurlijk je bedrijfsnaam gebruiken als Gmail account maar je kunt ook een speciaal account openen. Voordeel hiervan is dat je ook anderen vanuit dit account kunt laten inloggen zonder dat ze gelijk tot andere zaken toegang krijgen.

Voorbeeld account namen:

Met dit master account kun je (als het een Gmail adres is) met 1 inlog bij alle belangrijke Google Diensten. Dit werkt heel eenvoudig, zeker als je via je browser bent ingelogd. Dit scheelt je enorm veel tijd.

Je kunt dit master account tevens gebruiken als e-mail en inlogadres voor alle overige diensten. Hiermee weet je zeker dat er 1 centraal email adres is. Mocht je bij diensten of accounts je toegang of wachtwoord kwijt zijn, dan is dit master account het beste startpunt.

Afhankelijk van de data (bedrijfskritisch) of mogelijkheden (van bijvoorbeeld betalen) die binnen een account beschikbaar zijn kun je nog een tweedeling maken tav de toegang.

Beveiliging

Als je het master account aanmaakt via Gmail, denk dan aan de mogelijkheid van de 2-staps verificatie. Hiermee zorg je voor een eenvoudige extra beveiliging voor de toegang tot dit account.

Het is heel verstandig om dit toe te passen. Via dit master account kun je namelijk eenvoudig bij alle andere accounts.

Voor de wachtwoorden kies je uiteraard een apart, sterk, uniek en onkraakbaar wachtwoord. Maar dat spreekt voor zich :).

Bescherm je inloggegevens

In de praktijk komt het nog met enige regelmaat voor; het delen van inlogs en wachtwoorden voor online marketing accounts. Dit zou niet nodig moeten zijn.

Gelet op de aangescherpte privacy en data wetgeving vanaf mei 2018 is het verstandig om de toegang tot accounts beter te gaan regelen en hier zorgvuldiger mee om te gaan.

Je kunt met de verschillende toegangsniveaus er altijd voor zorgen dat je nieuwe gebruikers toegang geeft tot een account. Hierdoor hoef je dus feitelijk nooit meer wachtwoorden of inloggegevens meer te delen.

Hulp nodig met jouw master account?

Als ondernemer is het van belang om toegang te hebben tot jouw eigen data. Daarnaast is het essentieel om dit goed te beheren en regelmatig bij te houden.

Heb je hulp nodig om jouw data toegang goed te organiseren? Neem gerust contact op!  Bel ons via 085-888-2822 of mail naar jurgen@consigo.nl.

Benieuwd naar meer online marketing blogs?

Consigo online marketing updates

Houd mij op de hoogte van de nieuwste blogs, workshops en diensten van Consigo

Hoe kunnen we helpen?

We maken graag kennis met je. Vul je gegevens in of bel 085-888-2822.

Deel:

× Hoe kunnen wij helpen?