Online marketing update
Home > Online marketing > Google Tag Manager > Account aanmaken

Aanmaken van een Google Tag Manager account

rapportages en dashboards

Heb je nog geen Google Tag Manager account? Volg dan deze korte handleiding. In onderstaande stappen helpen wij je met het aanmaken van een account.

Wil je eerst meer weten bekijk dan hier alle info vanuit Google rondom over Google Tag Manager.

Aanmaken Google Tag Manager:

Stap 1: Account aanmaken
Stap 2: Code plaatsen op de website
Stap 3: Beheerder toevoegen
Stap 4: Beheerdersrechten geven

Vooraf

Het is erg handig om 1 centraal email adres te gebruiken voor alle online accounts. Wij noemen dit vaak het master account. Met 1 email adres en inlog kun je dan gemakkelijk bij alle verschillende Google diensten.

Wil je hier meer over weten? Lees dan ons blog over het opzetten en de voordelen van 1 master account.

Mocht je nog geen Google account hebben dan kun je deze hier aanmaken.

Zodra je een Google account hebt kun je verder met de volgende stappen voor het aanmaken van het Google Tag Manager account.

Stap 1: Account aanmaken Google Tag Manager

Klik hier om naar  Google Tag Manager te gaan.

Ga naar ‘’ Klik hier om een account te maken.’’

Vul vervolgens een relevante accountnaam in zoals je bedrijfsnaam of de naam van de website. Selecteer vervolgens het land.

Hieronder geef je de container een naam. Vaak gebruik je hier voor de naam van de website. Dit is waar alle toekomstige tags voor deze website worden opgeslagen. Vul hier het webadres in en selecteer ‘’Web.’’

Stap 2:  Google Tag Manager code plaatsen op de website

Voeg op elke pagina op de website de volgende 2 blokken code toe. Volg deze instructies van Google exact, anders heeft het namelijk mogelijk consequenties voor de meetbaarheid van de website.

  • Het eerste stuk plaats je in de header op de website
  • Het tweede stuk code plaats je na de body op de website

Stap 3: Beheerder toevoegen

Klik op ‘’Beheer‘’

Klik vervolgens op gebruikers beheren. Indien mogelijk in het ‘’account’’ tab links. De nieuwe beheerder heeft zo volledige toegang.

Vervolgens kun je rechtsboven op het blauw-witte plus klikken om een beheerder toe te voegen.

Vul het mailadres in van de beheerder.  Vink vervolgens de beheerder en gebruikersrechten aan.

Stap 4: Beheerdersrechten geven

Klikken hierna bij ‘’Containerrechten’’ op alles instellen.

Een nieuw scherm komt tevoorschijn. Kies hier de rechten die de gebruiker nodig heeft.

Nu is het Google Tag Manager account volledig toegankelijk voor de beheerder en kan hij of zij optimaal gebruik maken van de functies binnen Google Tag Manager voor jouw website.

Aan de slag met Google Tag Manager

Je hebt nu je eigen Google Tag Manager account aangemaakt. Gefeliciteerd! Je bent nu klaar om er mee aan de slag te gaan. Heb je verder vragen over het inrichten of gebruik van Google Tag Manager laat het dan weten. Wij helpen je graag verder.

Meer weten over online marketing?

Wil je voor jouw bedrijf starten met resultaatgerichte online marketing? Of wil je eens een frisse blik kijken naar je online marketing aanpak. Wij hebben veel ervaring met het uitdenken, inrichten en optimaliseren van online marketing campagnes. Laat ons weten welke uitdaging jij hebt.

Blijf op de hoogte

Wij schrijven regelmatig nieuwe blogs over online marketing. Bekijk onze website voor alle blogs of volg ons op Linkedin. Je kunt je ook direct aanmelden voor onze email met online marketing updates. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte.

Neem contact op

Heb je vragen over dit blog? Of wil je aan de slag met een resultaatgerichte online marketing campagne? Neem dan gerust contact op met onze online marketing specialist Jurgen via jurgen@consigo.nl of 085-88802822. Wij helpen je graag.

Benieuwd naar meer online marketing blogs?

Consigo online marketing updates

Houd mij op de hoogte van de nieuwste blogs, workshops en diensten van Consigo

Hoe kunnen we helpen?

We maken graag kennis met je. Vul je gegevens in of bel 085-888-2822.

Deel:

× Hoe kunnen wij helpen?