Online marketing update
Home > Online Marketing Blog > 24 uur online marketing support voor Waterlijn

24 uur online marketing support voor Waterlijn

24 uur waterlijn Amersfoort

De start

Om 9 uur ‘s ochtends kwam het bestuur van Waterlijn & Keijlijn bij ons langs op kantoor. We hadden van te voren al wat informatie over deze organisatie gekregen, dus was het extra leuk om de gezichten erachter te ontmoeten.

Waterlijn & Keijlijn is een vrijwilligersorganisatie voor 50+ ers (lees: iedereen is vrijwilliger!) die unieke boottochten (Waterlijn) en treintochtjes (Keijlijn) door de geweldig historische stad Amersfoort aanbiedt. Eerlijk waar, een unieke ervaring waardoor je Amersfoort in zijn volle glorie pas écht goed leert kennen.

De focus van de ochtend

Na een korte introductie wist het Consigo team al snel waar we onze focus op toe gingen leggen: de vernieuwe website van Waterlijn die er binnenkort komt (amersfoort-rondvaarten.nl) en het promoten van Keijlijn (amersfoort-toeristentreintje.nl).

We kwamen al snel achter een aantal hele goede punten:

  • Het feit dat iedereen in deze organisatie vrijwillig meehelpt is fantastisch. De organisatie gaat het bestuur en iedere participant aan het hart. Daarom kunnen ze zulke leuke en interessante boottochten verzorgen met een kapitein die zijn eigen authentieke verhaal heeft.
  • De organisatie heeft al ontzettend veel foto’s en historie. Plus dat ze een breed assortiment aanbieden qua het soort boottochten: van een piratenboot (voor kinderen) tot en met een natuurvaart of een heel orkest die door de Amersfoortse grachten vaart.
  • Het toeristentreintje is in werkelijkheid een hop on hop off treintje. Je kunt al vanaf Amersfoort Centraal door de hele stad worden gereden in een rustig tempo terwijl je de cultuur van Amersfoort in je opneemt. Wil je even uitstappen op het Onze Lieve Vrouweplein voor een koffie? Dat kan. Je kunt de reis weer oppakken wanneer je wilt. Wellicht heb je wel zin in een boottochtje tussendoor…Super combi toch?

Tips & tricks

Wij van Consigo vroegen ons af hoe we de positieve punten van deze organisatie zo goed mogelijk online konden vertalen.

Dit zijn de tips & tricks voor stichting Waterlijn:

  • Op Facebook kunnen alle ervaringen van passagiers en kapiteinen of conducteurs worden gedeeld. Er zijn genoeg fotomomenten zodat er elke keer, als er weer een trein door de stad stoomt of als de boten de Amersfoortse grachten vullen, mooie foto’s geschoten kunnen worden.
  • Contentplanning op het platform is hierbij essentieel en een goede verdeling van meerdere Facebook beheerders. Mocht er echt iets bijzonders zijn wat eigenlijk niemand mag missen, dan is dat een mooie gelegenheid om een post te sponsoren via het aangemaakte Facebook advertentie account.
  • Op YouTube zijn er al mooie video’s te vinden, maar deze stonden nog niet onder het account van de organisatie. Hier heeft Consigo ook een handje bij geholpen. Consequentie is hierbij van belang. Nu heeft de organisatie ook weer een reden om deze video’s nog eens te delen op bijvoorbeeld Facebook.
  • Met de nieuwe website in zicht is er als doel gesteld om meer tickets online te verkopen. Hiervoor is het van belang dat Analytics gestructureerd wordt ingedeeld en dit verkoopdoel wordt ingesteld. Alleen op deze manier kun je online verkoop analyseren en vervolgens weer verbeteren. Wij hielpen hiermee een handje.
  • Voor de Contentstrategie hebben we beide websites (Waterlijn en Keijlijn) doorgenomen en besproken wat nu echt duidelijk naar voren moet komen. Stel jezelf altijd de vraag ‘wat je zou doen als (onervaren) bezoeker van de website?’. Juist, je wilt dat het je zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt.
    • Zorg voor een foto op de homepage waarbij het in een keer duidelijk is wat er precies wordt aangeboden en wie de mensen achter de organisatie zijn.
    • Call-to-actions moeten duidelijk naar voren gekomen. Zoals: Reserveer nu! Of Koop je ticket hier!
    • Maak de routes van de boten en de trein duidelijk. Ook de thema boten.
    • Deel de ervaringen van de klanten aan de hand van Reviews op een aparte pagina.
    • Leuke toevoeging: een versneld filmpje van de gehele route laten afspelen. Of een kort promofilmpje over de organisatie zelf en wat ze doen. Dit is een leuke en speelse manier om nieuwe bezoekers gelijk een goed beeld te geven van wat de organisatie doet.

En zo waren er nog veel meer leuke ideeën die we samen hebben bedacht. Met een mooie samenvatting en veel inspiratie van de gehele ochtend gingen de heren van de Stichting Waterlijn & Keijlijn met een grote glimlach weer naar huis. En wij trouwens ook!

We hopen op een mooie (online) toekomst voor de Amersfoortse Rondvaarten en de Toeristentrein.

Benieuwd naar meer online marketing blogs?

Consigo online marketing updates

Houd mij op de hoogte van de nieuwste blogs, workshops en diensten van Consigo

Hoe kunnen we helpen?

We maken graag kennis met je. Vul je gegevens in of bel 085-888-2822.

Deel: