Het belang van kwaliteitsscore in Google Ads (en hoe deze wordt berekend)

kwaliteitsscore google ads

Wat is de kwaliteitsscore?

De kwaliteitsscore is een metric die Google gebruikt om de relevantie en kwaliteit van zowel je advertenties, website, als je zoekwoorden te meten. Oftewel, hoe goed je advertentie bij de zoekopdracht van de gebruiker aansluit.

De kwaliteitsscore is altijd relatief aan de kwaliteitsscore van andere adverteerders. Als je hoger scoort, scoor je dus hoger andere adverteerders die op hetzelfde zoekwoord adverteren.

Kort samengevat bestaat de kwaliteitsscore uit:

  • Het verwachte doorklikratio (CTR)
  • Advertentierelevantie
  • Ervaring op de landingspagina


Uiteindelijk wordt de kwaliteitsscore gebruikt om de kosten per klik en het maximale bod te bepalen. Deze verschillende factoren zijn ook van invloed op hoe effectief je advertenties zullen zijn.


Het is dus belangrijk om je te focussen op het verbeteren van de advertentierelevantie en de ervaring op de landingspagina als je je kwaliteitsscore wilt verbeteren.

Zorg er dus, als je met Google Ads adverteert, altijd voor dat de advertenties en landingspagina zo relevant mogelijk zijn voor de zoekopdracht

Voeg dus beschrijvingen en koppen toe aan je advertenties die direct aansluiten bij het zoekwoord. Hier kunnen wij je bij helpen.

Hiernaast is het zaak om ook te zorgen dat er geen fouten op de landingspagina staan, en dat de ervaring voor de gebruiker zo soepel mogelijk verloopt.

Wil jij weten hoe we je zo goed mogelijk hierbij kunnen helpen? Lees er hier meer over.

Meer weten over Google Ads?

Neem contact op

Wil jij meer weten over Google Ads of heb je vragen over wat er allemaal mogelijk? Neem dan gerust contact op met Jurgen via jurgen@consigo.nl

Blijf op de hoogte

 

Nieuwste online marketing blogs

Gerelateerde blogs